דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל אסטרה החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...

אופל אסטרה [לחוות דעת על הרכב - אופל אסטרה] היא אחת המכוניות המצליחות באירופה, ואחת הנחמות היחידות בפעילות העולמית של קונצרן ג'נרל מוטורס, המצוי בימים אלה ממש בשיאו של משבר כלכלי חסר תקדים. הדור הנוכחי, שהוצג בשנת 2004, זכה כאמור להצלחה רבה בשוק האירופאי ובאופל מתכוונים להמשיך את המגמה במאבקם על פסגת טבלת המכירות עם פולקסווגן גולף.

מספר שבועות לאחר שדלפו תמונות ראשוניות של המכונית, משחררים אופל פרטים ראשוניים על הרכב החדש. מקריות או לא? אתם תחליטו. הצגת אופל אסטרה החדשה מביאה את המהלך התקשורתי הנרחב שליווה את המכונית החדשה, במסגרתו הוצגו טיזרים וסקיצות של המכונית עוד לפני כשנה, לסיומו.

אופל אסטרה החדשה מתאימה את עצמה לקו העיצוב המעודכן של היצרנית, אותו הכתיבה לראשונה אופל אינסיגניה – הווי אומר מראה מעוגל וחרטום אופייני. מאחור השינויים דרמטיים יותר ביחס לדור היוצא, עם יחידות תאורה חדשות המזכירות את אלה של המתחרה פולקסווגן.

אם מבחוץ אפשר להבחין בדימיון לדור הקודם, הרי שמתחת לעורה של האסטרה החדשה מדובר בסיפור אחר לגמרי. למעשה, באופל טוענים כי המכונית החדשה אינה חולקת דבר עם הדגם הנוכחי. האסטרה החדשה, אגב, תתבסס על פלטפורמת דלתא הגלובלית של ג'נרל מוטורס, בה משתמשת גם שברולט קרוז.

באופל טוענים כי כל היצע המנועים שודרג וילקח מאופל קורסה ובגרסאות הבכירות, גם מאופל אינסיגניה. המנוע היחידי שימשיך מהדור הקודם ימצא בגרסה הירוקה של המכונית – Ecoflex – מנוע דיזל בנפח 1.7 ליטרים. כרגיל, ההיצע יכלול מגוון מנועי בנזין וכמובן יחידות דיזל בהספקים שונים.

בבסיס ההיצע הבנזיני תעמוד יחידת 1.4 בעלת הספק מירבי של 99 כוחות סוס, שמקורה באופל קורסה. את מנוע ה-1.8 הבכיר, עם זאת, בחרו באופל להחליף ביחידה מעניינת יותר. מדובר ביחידת טורבו כל-חדשה, בנפח 1.4 ליטרים והספק מירבי נאה של 138 כוחות סוס – כמו גם זמינות כוח עדיפה על המנוע היוצא.

זוהי הפעם הראשונה שהמנוע המדובר מוצג בדגם של הקונצרן, והוא עתיד להיות משודך לדגמים האמריקאיים של שברולט קרוז. מנוע זה מיישר קו עם יחידת ה-TSI של קונצרן פולקסווגן, המציעה ביצועים דומים על ידי שימוש במנוע בנפח זהה ובמגדש טורבו. באופל טוענים כי המנוע יביא לצמצום בצריכת הדלק ופליטת ה-CO2 בשיעור של כ-10% לעומת מנוע ה-1.8.

למי שמחפש קצת יותר ביצועים, תוצע גם יחידת טורבו בנפח 1.6 עם הספק מירבי של 177 כוחות סוס. מדובר ביחידה זהה לזאת המוצעת עם האינסיניה הגדולה. גרסת ה-VXR הקיצונית של האסטרה, אגב, תוצג לקראת 2011 ובאופל לא מפרטים עליה.

גרסאות הדיזל יכללו גרסת בסיס עם מנוע בנפח 1.3 ליטרים והספק מרבי של 94 כוחות סוס, 1.7 עם הספק של 108 כוחות סוס ושתי יחידות בנפח 2.0 ליטר המוכרות אף הן מהאינסיניה, עם הספקים של 128 ו-157 כוחות סוס.

האסטרה החדשה שואבת השראה מאחותה הגדולה גם בתחום הטכנולוגי. מספר מערכות שהוצגו באינסיניה מצאו את דרכן גם למשפחתית של היצרנית, כמו למשל מערכת לקריאת תמרורים ומערכת ה-AFL (Adaptive Front Lighting) המתאימה את התאורה לתנאי הדרך. מעבר לכך, באופל מוסרים כי תוצע כאופציה מערכת מתלים עם מספר כיולים – חלק לצד הקשיח לטובת הספורטיביות, וחלק לצד הרך לטובת הנוחות. באופל לא משחררים תצלומים רשמיים של תא הנוסעים בשלב זה, אך אף הוא צפוי לאמץ את הקווים של האינסיניה.

ומה איתנו? באופל מתכוונים להציע את האסטרה גם עם תיבה אוטומטית בחלק מהמנועים, אך לא מוסרים באילו מדובר. בכל מקרה, קשה להניח כי הדגם החדש והמשופר יקדם את התדמית הרעה של אופל בישראל ואת קצב המכירות האיטי – גם כאשר יגיע בתחילת השנה הבאה.

לדגמי אופל בישראל - אופל

פורסם לראשונה ב- 19.05.09

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. יפה 
    , 29-05-2009

    רכב מרשים מאוד.

    מעניין עם אילו מנועים היא תגיע ארצה.

    היבואן חייב לדחוף אותה למעלה ולא לתת לה ליפול בין הכיסאות כמו הקודמת.

    סגור תגובה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה