אופל אסטרה החדשה, הדור ה-11 למשפחתית של היצרנית, הושקה כבר לפני כמעט שנה. אולם רק עכשיו, אחרי שלפני כחודש זכתה המכונית בתואר "מכונית השנה" האירופאי, היא נוחתת בישראל.
האסטרה החדשה מבוססת על פלטפורמת דלתא 2 של ג'נרל מוטורס. פלטפורמה קלה וקשיחה מזו ששימשה את האסטרה היוצאת ואפשרה להשיל ממשקלה עד 200 ק"ג, אך גם כזו שבגלל בסיס גלגלים באורך 266.2 ס"מ (קצר ב-2.3 ס"מ מהאסטרה הקודמת) מכתיבה ממדים קטנים יותר של 437 ס"מ לאורך, 180.9 ס"מ לרוחב ו-148.5 ס"מ לגובה.
תא המטען נותר ללא שינוי עם נפח של 370 ליטר בגרסת ההאצ'בק או 505 בגרסת הסטיישן (1,210 ו-1,570 ליטר עם קיפול המושבים האחוריים, בהתאמה). אופל מבטיחה כי למרות הממדים הקטנים יותר, היושבים מאחור דווקא יהנו מתוספת של כ-3.5 ס"מ למרווח הברכיים בזכות סידור חכם יותר של המושבים.
ואם כבר תא הנוסעים, אז זה של האסטרה החדשה הוא פסיעה גדולה מאוד הרחק מתא הנוסעים של האסטרה היוצאת. העיצוב נקי ומודרני יותר, ואיכות החומרים צפויה להיות גבוהה יותר מזו של האסטרה היוצאת. אבל בעיקר אנחנו שמחים לראות שאשכול הכפתורים המסורבל באמצע הקונסולה הוחלף בדור חדש של מערכת המולטימדיה של אופל, שתתמוך ב-CarPlay של אפל ותאפשר קישוריות נוחה ואינטואיטיבית למכשירים סלולריים, אך רק כאלה של אפל.
תמיכה בפרוטוקול הקישוריות למכשירי אנדרואיד, Android Auto, צפויה להגיע בהמשך. יש לציין כי היות והמכונית השנייה שמשווקת בישראל עם מערכת שגם היא תומכת בחו"ל בשתי שיטות החיבוריות ובישראל נאלצת להסתפק רק בקישור למכשירי אייפון (שברולט ספארק), כנראה שה"בעיה" טמונה בגוגל עצמה ובזמינות האפליקציה התואמת בחנות האפליקציות הישראלית, ולא באופל או ביבואנית.
האסטרה החדשה עושה שימוש במנוע 1.4 ליטר טורבו בנזין חדש, אבל לפחות מבחינת הספק וביצועים די דומה לזה של הדגם היוצא. ההספק עלה מ-140 כ"ס ל-150, והמומנט המרבי טיפס בכ-4 קג"מ וחצי ל-25. תיבת ההילוכים גם היא נותרה אוטומטית שישה הילוכים אולם גם היא הוחלפה לתיבה חדשה מבית חברת ZF. מאידך, בזכות הורדת המשקל, הביצועים וצריכת הדלק שופרו - התאוצה למאה קמ"ש אורכת 8.9 שניות וצריכת הדלק המוצהרת היא 18.2 ק"מ לליטר (17.8 לסטיישן) בנסיעה משולבת.
האסטרה תושק בשתי רמות גימור - Enjoy ו-Enjoy Plus. כל הגרסאות יקבלו בקרת שיוט עם מגביל מהירות, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני תאורה וגשם, מראה מרכזית מתכהה חשמלית, מסך מגע 7 אינץ' למערכת המולטימדיה ועוד. רמת הגימור הגבוהה מחליפה את המסך באחד עם 8 אינץ', ומוסיפה מערכת ניווט (מקורית), מסך בלוח השעונים ועוד.
בנוסף, כוללת אופל אסטרה הבכירה גם את מערכת הבטיחות האקטיבית Opel Eye - ששמה גם חושף את הקשר למערכת מובילאיי הישראלית. למעשה מדובר במערכת עם יכולות דומות, קרי התרעה על אי שמירת מרחק וסטייה מנתיב כמו גם קריאת תמרורים, אך בזכות שילובה בתוך המכונית החל משלב התכנון היא מסוגלת גם לבצע בלימת חירום אוטונומית ולתקן סטייה מהנתיב.
נראה שרמת הגימור הנמוכה מיועדת בעיקר לציי רכב, היות והפרש המחירים בינה לבין זו הבכירה עומד על 3,000 שקל בלבד. כאשר זו הבסיסית תעלה כאמור 131,900 שקלים ועבור הבכירה תידרשו לשלם 134,900. דגם הסטיישן ימכר רק בגרסת Enjoy הבסיסית ומחירו יהיה 132,900 שקלים.
לדגמי אופל בישראל -
אופל
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות