כחלק מהתכנית האסטרטגית של אופל ובתמיכת בעלת הבית PSA (קונצרן פיג'ו-סיטרואן) מציגה אופל את גרסת הפלאג-אין הייבריד לרכב הפנאי הקומפטי גרנדלנד X שיהווה את יריית הפתיחה לקו דגמים שלם המציע הנעות מתקדמות כמו הקורסה החדשה שתשווק בשנה הבאה ותציע הנעה חשמלית לגמרי (בדומה לפיג'ו 208 החדשה עליה היא מבוססת).
יחידת ההנעה העונה לשם Hybrid4הוצגה בעבר ב-DS7 קרוסבק E-Tense וכעת היא מגיעה גם לאופל. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטר ויחד עם שני מנועים חשמליים ההספק עומד על 300 כ"ס. מנוע הבנזין מספק 200 כ"ס ואילו כל אחד מהמנועים החשמליים מספק 80 קילוואט (כ-109 כ"ס) באמצעות סוללת ליתיום-איון בגודל 13.2 קווט"ש.
אופל תציע שלוש אפשרויות להטעין את הסוללה - שקע ביתי, מטען מהר או עמדת טעינה. באמצעות עמדת טעינה ביתית בהספק 7.4 קילוואט טעינה מלאה תארך שעה ו-50 דקות.
שמה של יחידת ההנעה Hybrid4 גם רומז על כך שמדובר בהנעה כפולה. הציר הקדמי מונע באמצעות מנוע בעירה פנימית ומנוע חשמלי ואילו הציר האחורי מונע באמצעות מנוע חשמלי שנמצא על הסרן האחורי.
במצב נסיעה "היברידי" מנוע הבנזין יפעל לרוב במהירות בינונית וגבוהה כאשר במהירויות נמוכות יפעלו המנועים החשמליים לבדם. במצב נסיעה "חשמלי" טווח הנסיעה יעמוד על 50 ק"מ (בתקן WLTP). בנוסף לכך ישנם שני מצבי נהיגה נוספים – "הנעה לכל הגלגלים" מפעילה את המנוע החשמלי האחורי בעוצמה גבוהה לטובת אחיזה בתנאי דרך מגוונים. מצב "ספורט" מחדד את תגובות המנוע ותיבת ההילוכים. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 45.4 ק"מ לליטר.
בדומה למכוניות היברידיות אחרות לאופל גרנדלנד PHEV בלמים רגנרטיביים המסייעים להטעין את הסוללה במהלך האטה ובלימה. בנוסף ישנה אופציה לנסיעה עם "דוושה אחת" – כלומר בהתאם לעוצמת הלחיצה או הרמת הרגל מדוושת ההאצה יופעלו הבלמים הרגנרטיביים עד לעצירה מלאה.
מבחינה חיצונית אין שוני בין יחידות ההנעה השונות אם כי אופל תציע צביעה שחורה למכסה המנוע לגרסאות ההיברידיות הנטענות.
לדגמי אופל בישראל – אופל
פורסם לראשונה ב- 13.05.19
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות