בעוד בישראל אופל זאפירה הוא לא מחזה נפוץ במיוחד, האירופאים דווקא מאוד מחבבים מיניוואנים קומפקטיים בכלל ואת זה של אופל בפרט. לכן קל להבין מדוע אופל משיקה את מתיחת הםנים של הזאפירה דווקא עכשיו, קרוב יחסית לזכיית האסטרה בתואר מכונית השנה 2016, ומעמיסה עליו כמעט את כל הפיצ'רים שעזרו לה לזכות בתואר ואפילו יותר.
בשלב זה אופל העולמית עדיין שומרת על שפתיים חתומות באשר למידות של הזאפירה המחודש, משקלו והמנועים בהם הוא ישתמש, אך היות ומדובר על מתיחת פנים - הגם שאחת מקיפה למדי, ככל הנראה הנתונים הללו לא צפויים להשתנות הרבה.
הזאפירה המחודש מקבל את שפת העיצוב המעודכנת של היצרנית, עם גריל ספורטיבי ושגרתי יותר מזה של הדגם היוצא ופנסי לד חכמים בחזית. תא הנוסעים גם הוא מעוצב נקי יותר עם הרבה פחות כפתורים על הדשבורד שמוחלפים במסך המולטימדיה מדור הנוכחי, שמציע גם פה, כמו באסטרה, קישוריות CarPlay של אפל, אנדרואיד אוטו ושירותי קישוריות שונים ומגוונים.
לא מעט דברים, כמו פתרונות האחסון החכמים, ממשיכים לשרת גם את הזאפירה המחודש. אלה כוללים את קונסולה האחסון המרכזית FlexRail שנעה קדימה-אחורה על מסילה, מתקן האופניים הנשלף מהפגוש האחורי, מערכת המתלים האדפטיבית ועוד.
בשורה המושבים האמצעית, אופל הטמיעה את פתרון המסילות שהושק במריבה. שלושת המושבים כולם נפרדים וזזים על מסילות, והמושב האמצעי מסוגל להתקפל ולהפוך למשענת יד רחבה ומפוצלת לשני המושבים בצדדים, שהם בתורם לא זזים ישר אלא באלכסון - קדימה והצידה ואחורה ולכיוון מרכז הרכב. כך שבמצב בו רק שני מושבים נמצאים בשימוש יקבלו הנוסעים יותר מרווח גם לאורך וגם לרוחב.
בחלקו האחורי של הזאפירה, נמצא תא המטען, שאופל אינה מציינת את נפחו כאשר כל שבעת המושבים בשימוש, אך בשימוש של חמישה מושבים בלבד נפחו עומד על 710 ליטר. כאשר כל חמשת המושבים האחוריים מקופלים, הנפח גדל ל-1,860 ליטר.
כאמור, אופל עדיין לא מספרת לנו אילו מנועים ישרתו את הזאפירה החדש, אך לא מן הנמנע כי אחד העיקריים - בוודאי לישראל - יהיה מנוע ה-1.4 ליטר טורבו בנזין שמפיק 150 כ"ס, 24.9 קג"מ ומשודך לתיבת ששת ההילוכים האוטומטית של היצרנית.
מיבואנית אופל לישראל, חברת ש.י.ר, נמסר כי אופל זאפירה המחודש צפוי להגיע לישראל במהלך שנת 2017.
לדגמי אופל בישראל -
אופל
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות