קבוצת לובינסקי השיקה הבוקר את הדור השני של אופל מוקה, והראשון שפותח תחת כנפיה של קבוצת PSA (פיג'ו-סיטרואן). המוקה, שחולק פלטפורמה עם פיג'ו 2008 וסיטרואן C4, יוצע עם מנוע טורבו-בנזין או עם יחידת הנעה חשמלית שמוכרת מדגמים רבים אחרים של הקונצרן.
יחידת ההנעה של המוקה בגרסת הבנזין מבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטרים, עם הספק של 130 כ"ס ומומנט של 23.4 קג"מ. תיבת ההילוכים היא אוטומטית עם 8 יחסי העברה, ההנעה קדמית והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 9.2 שניות.
לגרסה החשמלית מנוע בהספק של 136 כ"ס עם מומנט של 26.5 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש מתקצרת ל-8.7 שניות למרות תוספת משקל של 270 ק"ג ואילו המהירות המירבית נחתכת מ-200 ל-150 קמ"ש. סוללת 50 קוט"ש מעניקה למוקה טווח נסיעה של 338 קילומטרים. טעינה תלת פאזית מעמדה ביתית תאפשר למלא את הסוללה בתוך 5 שעות ורבע, בעוד טעינת DC מהירה מתאפשרת בקצב מירבי של 100 קילוואט ומסוגלת למלא 80% מקיבולת הסוללה בתוך כ-30 דקות.
בעוד גרסת הבנזין תוצע בשלוש רמות גימור שונות, החשמלית תשווק אך ורק ברמת הגימור הבכירה. גרסת הכניסה "אלגנס" כוללת בין היתר בלם יד חשמלי, שליטה מההגה על תיבת ההילוכים, תאורת לד ראשית, מערכת מולטימדיה בגודל 7 אינץ' עם תפריטים בעברית, קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 7 אינץ', כניסה והנעה ללא מפתח, מראה מתכהה וחישוקי 17 אינץ' קלים.
גרסת ה-GS ליין מגדילה את מסך המולטימדיה ל-10 אינץ' ואת לוח המחוונים ל-12 אינץ', אך מסירה את התמיכה בעברית; בנוסף מציעה גרסה זו גם מאפייני עיצוב ספורטיביים ובהם גג ומראות צד בצבע שחור, חישוקי "18 בשילוב שחור ואדום, דוושות אלומיניום, ריפוד משולב דמוי עור בצבעי שחור ואדום, סמלים מושחרים ואופציה למכסה מנוע מושחר.
גרסת האולטימייט הבכירה אמנם לא כוללת את כל מאפייני העיצוב הספורטיביים, אך מוסיפה ריפוד עור סינטטי משולב אלקנטרה, מושבים קדמיים מחוממים ותאורת מטריקס לד. יחד עם ההנעה החשמלית יתווספו למפרט גם חימום לגלגל ההגה ומערכת לחניה אוטומטית.
בתחום הבטיחות מציעות כל הגרסאות מפרט זהה, שכולל 6 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים, אורות גבוהים אוטומטיים והתרעת עייפות.
אופל מוקה - מחירים:
אופל מוקה 1.2 בנזין אלגנס - 132,990 שקלים
אופל מוקה 1.2 בנזין GS ליין - 136,990 שקלים
אופל מוקה 1.2 בנזין אולטימייט - 141,990 שקלים
אופל מוקה חשמלי e-אולטימייט - 158,990 שקלים
כל המחירים מתייחסים לרכב בצבע לבן, בעוד לקוחות שיבקשו לקבל את הרכב באחד מחמשת הצבעים האחרים שזמינים - ידרשו לשלם 1,500 שקלים נוספים. סכום נוסף של 1,000 שקלים יגבה על מכסה מנוע מושחר (מה-GS ליין ומעלה) ואילו סכום דומה ידרש עבור חיפויי מראות וגימורי עיצוב צבעוניים בגלגלים. רוכשי הגרסה החשמלית יקבלו עמדת טעינה כלולה במחיר, ללא התקנה.
היבואנית לובינסקי מעריכה כי בחודשים הקרובים יתקבלו כמה מאות רכבים מהיצרנית, ויתפסו כשליש ממכירות המותג. בשנה הבאה צפויה אופל להשיק את הדור החדש של האסטרה, שיוצע גם בגרסת פלאג-אין הייבריד, וכן את הגרסאות החשמליות של אופל קומבו ואופל זאפירה (תואם הג'מפי).
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות