אופל מוקה, אחיו התאום של שברולט טראקס, משווק בישראל כבר למעלה משנה - אך עד כה מחירו היה גבוה ועמד על 145,000 שקל, לעומת 130,000 שקל לשברולט טראקס ויתר המתחרים בקטגוריה. מספרי המכירות היו בהתאם: בשנת 2014 נמכרו בישראל 153 יחידות של אופל מוקה, זאת לעומת 2,306 יחידות של שברולט טראקס. בשליש הראשון של 2015 המספרים עמדו על 176 יחידות למוקה לעומת 560 לטראקס, לאחר תקופת מבצעים ארוכה של אופל.
כעת משתנה תמונת המצב מבחינתה של אופל. ארץ המקור של המוקה, מבחינת השוק הישראלי, עוברת מדרום קוריאה לפורטוגל - והמעבר מדולר ליורו מאפשר הוזלה ניכרת במחיר. מחירו החדש של אופל מוקה יעמוד על 128,990 שקל, הוזלה של 16,000 שקל. במסגרת ההוזלה גם הוסרה מהמפרט מערכת המולטימדיה ובמקומה מותקנת מערכת שמע רגילה.
המפרט הנוכחי עדיין עשיר, והוא כולל בקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, חישוקים קלים בקוטר "17 ועוד. אופל מוקה משווק עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.4 ליטר, בהספק של 140 כ"ס.
צפייה בתוכן אופל מוקה מוזלת ל-129 אלף שקל
מנועים חדשים לאסטרה GTC ואינסיגניה בימים אלו משיקה אופל גרסאות מנוע חדשות לדגמי האסטרה GTC והאינסיגניה. מכונית הקופה אסטרה GTC, שעד כה שווקה עם מנוע ה-1.4 ליטר של היצרנית, תצויד מעתה במנוע ה-1.6 טורבו של האינסיגניה. מנוע זה מייצר הספק של 170 כ"ס ומומנט של 28.5 קג"מ, ומחירה של אופל אסטרה GTC בגרסה זו יעמוד על 162,990 שקל.
מכונית המנהלים אופל אינסיגניה מצטיידת במנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 250 כ"ס, עם מומנט מרשים של 40.8 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש בגרסה זו אורכת 9.2 שניות, וצריכת הדלק המשולבת היא 12.8 ק"מ לליטר על פי נתוני היצרן. המחיר למנוע ה-2.0 ליטר מתחיל ב-194,990 שקל.
תבדוק באתרים של אופל בגרמניה
תאוצה ל100- 7.7 שניות (שזה גם איטי יחסית לכזה מנוע, כנראה נובע בעיקר מהגיר האוטומטי), כי משקלה לא גבוה במיוחד
מהירות סופית 245
המוקה אמורה להיות יותר חסכונית, אבל הניסיון מראה שלא מדובר במנוע חסכוני בשילוב עם הגיר והמשקל
זה של הספורטאז ממש לא חסכוני, אבל היא גם מכוניות יותר גדולה בקטגוריה אחת , יותר ארוכה מרווחת וכבדה
אנשים פוחדים מהרכבים האלה בעיקר בגלל חשש לאמינות לקויה