נדיר שיבואנים מבצעים שינויים במפרט של מכונית שזה עתה הושקה, אך נראה שבמקרה של אופל קורסה זה היה יותר ממתבקש. הדור החדש של הקורסה הגיע לישראל לפני קצת יותר מחצי שנה, אך מיד מצא את עצמו בתחרות כמעט בלתי אפשרית: הקורסה הגיעה עם רשימת אבזור מצומצמת במחיר של 104 אלף שקל, כשמנגד הושקו בזו אחר זו מכוניות סופר מיני מאובזרות בהרבה במחירים נמוכים יותר – ובהן סקודה פאביה, מאזדה 2, הונדה ג'אז ועוד. כעת נראה שאופל מנסה למצוא את הפתרון לתחרות, מוזילה את מחירה של הגרסה האוטומטית הבסיסית ומוסיפה אבזור לגרסה שמעליה.
אופל קורסה. תוספת חשובה של מערכות בטיחות / צילומים: אופל
הגרסה ה"רגילה" של הקורסה קיבלה את השם Enjoy FIX, ולרשימת האבזור המצומצמת שלה – שכוללת מערכת שמע בסיסית, בקרת שיוט, דיבורית בלוטות' ושני חלונות חשמל – נוספה גם מערכת "מובילאיי" בהתקנה מקומית. המחיר של גרסה זו ירד מ-103,100 שקל (עם המע"מ החדש) ל-99,900 שקל – עדיין מעט יקר יותר ממכוניות כמו מאזדה 2, סקודה פאביה ופיג'ו 208.
בנוסף, הוסיפה היבואנית גרסה חדשה שתיקרא בשם Enjoy – והיא מוסיפה למפרט גם מערכת מולטימדיה עם מסך מגע בגודל "7, מצלמת רוורס, חיישני חניה, פנסי ערפל קדמיים וחבילת "אופל-איי" הכוללת 3 מערכות בטיחות שמגיעות כבר מפס הייצור: התראה על שמירת מרחק ולקראת התנגשות, התראה על סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים. כמו המובילאיי בהתקנה המקומית, גם המערכות האלו מספקות התראה קולית וויזואלית, ללא התערבות אקטיבית בבלימת הרכב. הגרסה הזו תעלה 102,900 שקל, ותמשוך כנראה את מרבית הרוכשים הפרטיים.
ביחידת ההנעה של אופל קורסה עדיין אין שינוי: היא ממשיכה להימכר עם מנוע 1.4 ליטר בהספק של 90 כ"ס, המשודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית. גרסאות עם תיבה ידנית ורובוטית אמנם מופיעות במחירון, אך הן נמכרו בכמויות זניחות. מנוע ה-1,000 סמ"ק טורבו החדש של אופל כבר הגיע לישראל לצרכי תקינה, אך טרם התחיל להימכר.
צפייה בתוכן אופל קורסה: ירידת מחיר ומערכות בטיחות חדשות
מתחילת השנה ועד לסוף חודש אוקטובר נמכרו בישראל 382 מכוניות מהדור החדש של אופל קורסה – נתון נמוך ביחס למתחרות הישירות שהושקו בתקופה המקבילה, כדוגמת סקודה פאביה (כ-2,000 מסירות), מאזדה 2 החדשה (כ-900 מסירות) ויונדאי i20 החדשה (כ-2,900 מסירות).