פיאט הציגה את הדור השלישי של המסחרית הקטנה, פיאט דובלו. לאחר איחוד קונצרן פיג'ו-סיטרואן ופיאט-קרייזלר, ושת"פ המסחריות הגדולות שקיים עם מתקופת הדור הראשון של פיאט דוקטו בשנות ה-80, היה זה עניין של זמן בלבד עד שהדובלו תוחלף ותעבור לפלטפורמה וליחידות ההנעה המשמשות את סיטרואן ברלינגו המצליחה.
בכך, הופכת הברלינגו לדגם עם עוד ארבעה אחים תאומים, כאשר פרט לסיטרואן נמצא גם את פיג'ו פרטנר/ריפטר, אופל קומבו, טויוטה סיטי וכעת גם פיאט דובלו, אשר מוצעת בארה"ב תחת השם ראם פרו מאסטר סיטי ולאור איחוד הכוחות, לא מן הנמנע שהיא תגיע גם לשם.
הדובלו מצטרפת למהלך דומה שהתרחש לפני מספר חודשים עם האחיות הגדולות, סיטרואן ג'מפי ופיאט סקודו, ששחזרו את ימי השת"פ מהדור הראשון והשני שלהן, כאשר בדור הנוכחי גם הדגם הזה משמש את פיג'ו, אופל וטויוטה. כפי שדיווחנו לאחרונה, טויוטה תצטרף גם לקטגוריית המסחריות הגדולות עם אחות תאומה לפיאט דוקטו וראם פרו מאסטר, פיג'ו בוקסר, סיטרואן ג'מפר ואופל מובאנו.
מסמלת, יבואנית פיאט בישראל, נמסר כי הדובלו החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון האחרון של השנה הנוכחית.
עיצוב ומידות
הדגם החדש כמעט וזהה לסיטרואן ברלינגו, אך עם מספר עדכונים מתבקשים כדי בכל זאת לבדל אותו משאר הטנדרונים. בעוד יחידות התאורה הקדמית נותרו זהות, הסבכה העליונה מקבלת עיצוב חדש עם חלק אטום עליו מתנוסס לוגו FIAT. גם לפגוש עיצוב שונה במקצת. בפרופיל נפגוש חישוקים מבית פיאט ואילו מאחור ההבדלים זניחים.
מבפנים גם כן נפגוש בעיצוב של הברלינגו כאשר על ההגה יתנוסס סמל פיאט כמובן ואת בורר ההילוכים העגול כבר מחליף זה החדש שהוצג לראשונה בפיג'ו 308 והגיע כבר לדגמים נוספים.
גם הדובלו תוצע בשני אורכי מרכב ובגרסאות עם או בלי שורת מושבים שנייה. בגרסאות ללא שורה המושבים השנייה יוצע פתח ייעודי המאפשר לשאת פריטים ארוכים עד 3.4 מטרים ופיצ'ר נוסף המאפשר את הגבהת מושב הנוסע ליצירת נפח אחסון נוסף של 500 ליטרים, לטובת פריטים שבירים למשל. בנוסף ישנה מחיצה הנעה על מסילה ומאפשרת ורסטיליות במעבר בין מושבים לשטח העמסה.
כושר ההעמסה של הגרסה החשמלית בתצורתה המסחרית המלאה מגיע ל-800 ק"ג ואילו בגרסאות מנועי הבעירה הפנימית ניתן להעמיס טון אחד. נפח ההעמסה מגיע עד 4,400 ליטרים.
יחידות הנעה
יחידות ההנעה זהות גם הן לאלו של הברלינגו, עם קו מנועי הדיזל בנפח 1.5 ליטרים בהספקים של 100 כ"ס עם תיבה ידנית או בהספק של 130 כ"ס בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית. בנוסף יוצע מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטרים בהספק של 110 כ"ס.
הגרסה החשמלית שתזכה לשם E-Doblo מוכרת משאר הדגמים החשמליים של פיג'ו-סיטרואן. מדובר במנוע בהספק של 100 קילוואט (כ-136 כ"ס) ולו סוללת 50 קוט"ש המאפשרת טווח נסיעה של 278 ק"מ וטעינה מהירה ל-80% בחצי שעה. הדובלו החשמלית תציג גם פיצ'ר ייחודי נוסף: שקע ייעודי לטובת חיבור והפעלת כלי עבודה שונים על בסיס סוללת הרכב, רכיב שאינו קיים בדגמי הברלינגו.
אביזרים
מסחריות הן לא תמיד הקטגוריה שבה נמצא פרטי אבזור מתקדמים, אך הפעם דאגו בפיאט למראה מרכזית דיגיטלית בגודל 5", כזו המאפשרת לראות מעבר למטען, לשמש כמצלמת רוורס ואף להגדיל את שדה הראייה לאחור ולצמצם שטח מת. בהתאם לגרסה תוצע מערכת ה-Grip Control שעושה שימוש בבקרת האחיזה ומשפרת את האחיזה במשטחים חלקים וכן מערכת גלישה במדרון. מערכת נוספת שנדיר למצוא במסחריות היא תצוגה עילית, שתוצע אף היא כאופציה.
בנוסף לכך יוצע בדובלו החדשה מערך בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים והתרעת עייפות המנטרת את התנהגות הנהג.
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות