על פי דיווחים שונים בתעשיית הרכב, נראה כי סקודה תאלץ לוותר את השוק הסיני, אחד השווקים הגדולים ביותר בתחום תעשיית הרכב, וזה שגם היא עצמה ייעדה לו דגמים ייחודיים כמו גרסאות ה-GT דמויות הקופה לרכבי הפנאי קודיאק וקאמיק. סקודה אף החזיקה פס יצור במפעל מקומי בשיתוף SAIC (בעלת הבית של MG ומקסוס).
סקודה קאמיק GT
נטישת השוק הסיני תפנה את המפעלים המקומיים להגברת הייצור של דגמי פולקסווגן, שנתפס בסין כמותג פרימיום, אך גם הוא מתמודד עם תחרות עיקשת מצד המותגים המקומיים. אחת האפשרויות העומדות בפני סקודה היא הישארות בשוק הסיני עם דגמים בייבוא בלבד, מה שלא יסייע למכירות אך ללא ספק ישפר את מדד ההוצאות של היצרנית.
הנטישה הצפויה של השוק הסיני נובעת לאור התחזקות מעמדם של המותגים הסיניים, כפי שגם ניתן לראות בשווקים אחרים בעולם ובכללם אירופה וישראל. גם טבלת המכירות משקפת את המצב העגום של סקודה ולשם השוואה, ב-2021 מכרה באירופה כמעט 600 אלף רכבים, ובאותה התקופה מכרה בסין 56 אלף רכבים בלבד. לעומת שנות השיא 2011-2019 אז עמד ממוצע המכירות על 282 אלף רכבים בשנה, זוהי צניחה משמעותית של כ-80%.
סקודה קושאק
לצד צמצום הנוכחות בשוק הסיני וירידה במכירות גם בשוק הרוסי בעקבות סנקציות מלחמת רוסיה-אוקראינה, הצ'כים מפנים מאמצים אל השוק ההודי, כפי שהכריזו בשנה שעברה כאשר כשהציגו את התוכנית האסטרטגית. שוק זה נחשב כיום למתפתח במיוחד וסקודה הציגה עבורו את רכב הפנאי הקטן קושאק והשנה גם את הסלביה (מחליפת הראפיד סדאן). את 2021 סיימה סקודה בהודו עם 24 אלף רכבים, צמיחה של 130% לעומת 2020 ואת חודשי ינואר-אוגוסט של 2022 סיימה כבר עם 37.5 אלף רכבים, כך שללא ספק פוטנציאל המכירות גדול משמעותית.
למאמר זה התפרסמו 2 תגובות