דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי ניו, עכשיו גם פיאט - הסוללה המתחלפת באמת קמה לתחיה

Getting your Trinity Audio player ready...
  • בקצרה:
  • הסוללה המתחלפת אמורה להגדיל את פוטנציאל המכירות
  • סטלנטיס תתחיל בפיאט 500 הפופולרית, תמשיך בדגמים נוספים
  • הכיוון העיקרי - חברות רכב שיתופי. ובארץ? לא בתכנון

חדשות מצוינות לכל מי שמאמין כי מתקן החלפת סוללה בכמה דקות עשוי להגדיל משמעותית את האטרקטיביות של רכב חשמלי. מאמין כפי שבקונצרן הרכב הענק סטלנטיס מאמינים. שם חתמו על הסכם לשיתוף פעולה עם חברת 'אמפל' (Ample), המתמחה בייצור תחנות החלפת סוללות ברכב חשמלי.

החברות הודיעו במשותף כי יישום ראשון לטכנולוגיה מתוכנן לשנה הבאה ב-100 מכוניות פיאט 500 חשמליות שיוצעו כולן כחלק ממערך הרכב השיתופי בעיר מדריד, ספרד. בהמשך הוא עשוי להתרחב לדגמים נוספים של הקבוצה, המונה את המותגים פיג'ו סיטרואן, אופל, DS, אלפא רומיאו, מזראטי, ג'יפ, קרייזלר, דודג' וראם.

מסטלנטיס נמסר כי החיבור עם אמפל הוא חלק מאסטרטגיה שתבחן דרכים נוספות לניידות חשמלית, כשיעדי החברה כבר ברורים: עד 2030 תעבור לשווק רק דגמים נקיים מפליטת מזהמים באירופה, ו-50% מאלה שתמכור בארה"ב. "אנחנו לא רואים בתחנות החלפת סוללה פתרון שיחליף עמדות טעינה, אלא מוצר משלים." אומרים בסטלנטיס, "המטרה היא להעביר כמה שיותר לקוחות לחשמל".

צפייה בתוכן אחרי ניו, עכשיו גם פיאט - הסוללה המתחלפת באמת קמה לתחיה

אמפל האמריקאית כבר חתמה השנה על הסכם דומה להחלפת סוללה במשאיות מיצובישי פוסו, ונמצאת במגעים עם יצרנית הרכב פיסקר לדגם שיוצג במהלך 2024. כרגע מציעה החברה 12 תחנות החלפה באזור סן פרנסיסקו, מיקום מטה החברה, ארבע נוספות במדריד. תשע נוספות נמצאות בשלבי תכנון או בניה בבירת ספרד.

זה המקום להזכיר כי תחנות החלפת סוללה למכוניות חשמליות הוקמו כבר ב-1898 לטובת תחנת מוניות חשמליות. כבר אז, כדי לטפל בבעיית הטווח המוגבל של הסוללה החשמלית. בדיוק כמו כיום, המערכת דאז פעלה כמעט ללא מגע יד אדם, שלפה סוללה ריקה והטעינה במקומה מלאה.

בטר פלייס הקימה כבר ב-2012 תחנת החלפת סוללה בטוקיו, עבור מוניות רנו פלואנס חשמליות. עוד לפני הוקמה תחנה כזו על ידי לא אחרת מטסלה. במקרה של זו האחרונה זמן ההחלפה אמור היה לקחת כ-90 שניות בלבד. בבטר פלייס אגב, חמש דקות. בדיוק כמו בתחנה של אמפל, 10 שנים מאחור יותר.

מה אנחנו חושבים: רעיון החלפת הסוללה אף פעם לא ירד מסדר היום. הוא הופיע כבר במאה ה-19 בארה"ב, צץ שוב ב-1972 במסחרית של מרצדס, וכמובן במיזם המשותף של בטר פלייס ורנו ב-2009.

אך על אף שבטר פלייס של שי אגסי קרסה ושרפה בדרך כשלושה מיליארד שקלים למשקיעים, הרעיון ממשיך להתפתח כשמובילת התחום היא ניו (NIO) הסינית שלה 2,200 תחנות החלפה מרביתן בסין וכ-30 מהן באירופה.

לפני כשבוע הודיעה ניו כי חתמה על הסכם עם חברת ג'ילי (בעלת הבית גם של וולוו, פולסטאר לינק & קו ולוטוס) לקביעת סטנדרטים לסוללות, מהמפתחות הראשיים להצלחה. כי ללא יצירת תקן אחיד לסוללות הרעיון לא יצליח להתרומם. מפתח נוסף הוא צירוף ענקית רכב שתיישם את הרעיון, וכאן נכנסות ג'ילי וסטלנטיס לתמונה.

למאמר זה התפרסמו 18 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה