דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי סין, הונדה מציגה שני רכבי פנאי חדשים לאירופה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • הונדה מעוניינת להתחזק בשוק האירופי
  • לשם כך הציגה היצרנית שני דגמים חדשים אך מוכרים
  • מתי בישראל? עדיין לא ברור

אחרי שנים של תרדמה בשוק האירופי, הציגה הונדה את תכניות הקאמבק ליבשת הישנה עם שלושה רכבי פנאי חדשים שאמורים לסלול עבורה את הדרך. מלבד ה-CR-V ההיברידי-נטען עליו דיווחנו אתמול, הוצגו עוד שני דגמים מסקרנים, האחד חשמלי והשני היברידי.

המעניין ביותר הוא דגם פנאי קטן חדש וחשמלי בשם e:Ny1. למעשה, גרסה חשמלית של HR-V המוכר. הונדה אמנם לא פרסמה מפרט טכני של הדגם החדש, אך נראה כי זו גרסה אירופית לדגם שהושק בסין לפני שנה בדיוק תחת השם e:NS1, ועליו יש מעט מידע.

יש אם כך לשער כי ל-e:Ny1 בסיס גלגלים של 261 ס"מ ומרכב באורך של 439 ס"מ ורוחב של 179 ס"מ. הונדה מצהירה כי הדגם החדש נשען על פלטפורמה עצמאית (e:N Archtecture F), אולם לפי דיווחים מדובר בהתאמה של פלטפורמת ה-HR-V - כולל סוללה גדולה הבולטת באופן בוטה מקו הגחון של הרכב.

על מערכת ההנעה נמסר מידע חלקי. הונדה ציינה כי למנוע החשמלי הספק של 204 כ"ס וטווח נסיעה של עד 412 ק"מ, אך טרם פורסמה קיבולת האנרגיה של הסוללה. עוד עולה כי הגרסה האירופית מצוידת בסוללה הגדולה שזמינה עם הדגם, בקיבולת 68.8 קוט"ש. הונדה מצהירה כי זמן טעינת הסוללה (טעינה מהירה) מ-10% ל-80% אורך 45 דקות - הספק טעינה נמוך יחסית.

סביבת הנהג דומה, כצפוי, לזו של HR-V. בשונה ממנו, זו של e:Ny1 כוללת מסך מרכזי בגודל "15.1 ובלוח מחוונים דיגיטלי (שגודלו לא נמסר) השונה במבנהו ביחס ל-HR-V.

הדגם הנוסף עונה לשם ZR-V, דגם פנאי קומפקטי חדש המתמקם מתחת ל-CR-V. האות Z בשם הדגם מתייחסת לפנייה לקהל בן דור ה-Z, כך הונדה. גם כאן, זו אינה הפעם הראשונה בה נראה הדגם, שכן גם ה-ZR-V הושק בסין לפני שנה. הדגם החדש נשען על רצפת הסיוויק וה-CR-V העכשוויים (Honda Architecture), אך הוא צנוע מידות יחסית, עם בסיס גלגלים באורך 265.5 ס"מ, אורך מרכב של 457 ס"מ ורוחב של 184 ס"מ.

באירופה יוצע הדגם רק עם מערכת הנעה היברידית החזקה יותר, המבוססת על מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר - בדומה לזאת המשרתת את סיוויק ואת CR-V. למערכת שני מנועים חשמליים, כאשר הגדול והחזק יותר (183 כ"ס) אחראי להנעת הרכב. מנוע הבנזין (142 כ"ס, מחזור אטקינסון) מיועד לטעון את הסוללה הקטנה, אבל משתלב בתנאים מסוימים (ובכל מקרה מעל 65 קמ"ש) באמצעות מפצל-כוח (eCVT).

פורסם לראשונה ב- 15.05.23

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה