דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אחרי שנים ארוכות: אלפא רומיאו טונאלה נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...

השם "טונאלה" (Tonale) מסתובב במסדרונות אלפא רומיאו שנים ארוכות, שבמהלכן הבטיחה לנו יצרנית הספורט-יוקרה רכב פנאי חדש וקטן מהסטלביו. שני שמות הדגמים אגב, נקראים על-שם מעברי הרים באלפים האיטלקיים. כעת סוף סוף חשפה היצרנית האיטלקית, את רכב הפנאי החדש במלואו. מהיבואנית סמלת נמסר כי אלפא רומיאו טונאלה יגיע לישראל בתחילת הרבעון השלישי של שנת 2022.

אלפא רומיאו טונאלה

עיצוב ומידות

העיצוב החיצוני, בעיקר בחזית הרכב, מושפע מדגמי עבר של אלפא רומיאו, ביניהם ה-GT, הבררה וה-Sprint Zagato עם צמד יחידות תאורה בעלות חתימה פנימית מפוצלת לשלוש. כמו כן סבכת המשולש המוכרת של אלפא נוכחת וסבכה תחתונה מפוצלת בדומה לג'וליה ולסטלביו.

הפרופיל בייבי-סטלביו, כאשר החלון האחורי יורד בזווית לאחור ולחישוקים עיצוב "אלפאי" למהדרין המוכר מדגמי התלתן של המותג. מאחור נפגוש גם את אותו סגנון חתימת תאורה מפוצלת כאשר הפנסים נמשכים עד לסמל המותג במרכז.

מבפנים העיצוב הספורטיבי נמשך עם חופת לוח מחוונים המדמה שתי תעלות ובתוכה לוח מחוונים דיגיטלי עם תצוגות מתחלפות, דיפון עור לאורכו של הדשבורד עם תפירה כפולה, פאנל עליון הכולל עיצוב גרפי ותאורת אווירה המוטמעת בתוכו, הגה בעל 3 חישורים וכפתור ההנעה המשולב בו, מנופי שליטה מאלומיניום על תיבת ההילוכים, פתחי מיזוג העגולים בצדדים וכמובן בורר מצבי הנהיגה DNA בסמוך לידית ההילוכים. עוד ניתן להבחין במסך מולטימדיה צף בגודל 10.25" ותחתיו פסנתר כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים.

אלפא רומיאו טונאלה

אורכו של הטונאלה עומד על 453 ס"מ, רוחבו עומד על 184 ס"מ וגובהו עומד על 160 ס"מ. המשמעות היא כי הטונאלה מתברג היישר לקטגוריית רכבי הפנאי היוקרתיים-קומפקטיים. הטונאלה ארוך בכ-4 ס"מ מאודי Q3, רחב בכ-2 ס"מ מב.מ.וו X1 ונמוך בכסנטימטר אחד ממרצדס GLA. בשלב זה לא פורסם אורך בסיס הגלגלים, אך היצרנית מתגאה בחלוקת משקל מאוזנת בין הציר הקדמי לאחורי.

אלפא רומיאו טונאלה

יחידות הנעה

אלפא רומיאו טונאלה יציע 4 יחידות הנעה. יחידת ההנעה הראשונה הינה טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים הפועלת בשיתוף מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט ולה שני הספקים - 130 כ"ס או 160 כ"ס. המנוע משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים ולהנעה קדמית.

יחידת ההנעה השלישית הינה היברידית-נטענת, לראשונה באלפא רומיאו והיא החזקה בהיצע הטונאלה בשלב זה. גרסה זו מקבלת את השם e-Q4 Veloce והיא למעשה זהה לזו של ג'יפ קומפאס פלאג-אין. השילוב כולל מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטרים "מולטיאייר" המניע את הגלגלים הקדמיים ובסיוע מהמנוע החשמלי הממוקם בסרן האחורי מתקבלת הנעה כפולה. ההספק המשולב בטונאלה הנטען עומד על 275 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.2 שניות וטווח הנסיעה החשמלי המשולב עומד על 60 ק"מ (טעינה ביתית אורכת שעתיים וחצי). בנוסף תצויד גרסה זו בבלמי "ברמבו" עם קליפרים בעלי 4 בוכנות.

אלפא רומיאו טונאלה

כמו כן יציע הטונאלה גם מנוע דיזל בנפח 1.6 ליטרים המספק 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ. מנוע זה משודך לתיבה כפולת מצמדים בעלת 6 הילוכים ולהנעה קדמית. ככלל, גרסאות ההנעה הקדמית יצוידו כסטנדרט בדיפרנציאל מוגבל החלקה, כך על-פי אלפא רומיאו.

אלפא רומיאו טונאלה

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור כוללת פריטים כגון ריפודי עור מלא או עור משולב אלקנטרה, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג לאחור, תפעול קולי עם "אלכסה" מבית אמאזון, קישוריות לטלפון הנייד ומשטח טעינה אלחוטי, מושבים מתכווננים חשמלית עם זכרונות, חימום ואוורור, מצלמות היקפיות עם מבט על, מערכת חניה אוטומטית, תאורת מטריקס-לד, מערכת שמע מבית Harman Kardon עם 14 רמקולים, תא מטען חשמלי, חישוקים בגודל 17" עד 20", ולראשונה יצויד הרכב בטכנולוגיית NFT כך שישמר תיעוד מדויק אודות מהלך חייו של הרכב ושגרת הטיפולים והאחזקה.

אלפא רומיאו טונאלה

רשימת מערכות הבטיחות מכובדת וכוללת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, תיקון סטייה מנתיב ושמירה על מרכזו, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת זיהוי תמרורים המאפשרת התאמת מהירות בבקרת השיוט, אורות גבוהים אוטומטיים, התרעת רכב בשטח מת, התרעת תנועה חוצה מאחור, התרעת עייפות והתרעת שכחת ילד במושב האחורי.

פורסם לראשונה ב- 08.02.22

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה