בקצרה:
- דגם שני לאיווייז בישראל, הפעם בתצורת פנאי-קופה
- הפלטפורמה מוכרת, השיפור בביצועים זניח
- המחיר יעמוד על 219,000 שקלים
איווייז U6 הוצג לראשונה באמצע 2021 והיה אמור להגיע לישראל עוד באותה השנה, אך רכבים ראשונים יגיעו לישראל רק בעוד שלושה חודשים - שנתיים בדיוק לאחר מועד החשיפה. בינתיים מכריזה היבואנית על המפרט והתמחור, ומתחילה במכירה מוקדמת ללקוחות - שרבים מהם כבר מופיעים ברשימות ההמתנה מזה זמן רב.
לעומת ה-U5 שעליו הוא מבוסס, בגרסת ה"פריים" הבכירה והמקבילה, איווייז U6 יקר יותר ב-26 אלף שקלים. מלבד העיצוב דמוי-הקופה, ההבדלים בין השניים מתבטאים גם ביחידת ההנעה ובאבזור. ביבואנית "אוטו חן" מצפים למכור בשנה הקרובה כ-1,500 יחידות מכל אחד מהדגמים.
מבחינה עיצובית, ההבדל הבולט ביותר בין שני הדגמים הוא הגג, שמשתפל מוקדם לאחור ומקנה ל-U6 את מראה הקופה האופנתי. בנוסף, ל-U6 כונסי אוויר גדולים יותר מלפנים, חישוקי "20 (לעומת "19), חצאיות צד עם פסים אנכיים בצבע המרכב וגם מראה שונה בתכלית ליחידות התאורה ולפגוש האחורי.
גם בתא הנוסעים ישנם מספר הבדלים, כאשר ל-U6 מסך גדול יותר (14.6 לעומת 12.3 אינץ'), לוח מחוונים דיגיטלי שונה ובורר הילוכים מאסיבי בצורת מצערת מטוס.
מבחינת המימדים, ה-U6 ארוך יותר ב-12.5 ס"מ (480.5), רחב יותר בס"מ וחצי (188) וגם נמוך יותר בכ-6 ס"מ (164 ס"מ). לשניים בסיס גלגלים זהה של 280 ס"מ, ואילו ל-U6 תא מטען גדול יותר ב-40 ליטרים (472 בסך הכל).
יחידת ההנעה החשמלית של ה-U6 מייצרת הספק של 218 כ"ס, תוספת של 14 כ"ס לעומת ה-U5, ובהתאם מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 7 שניות - מהר יותר ב-0.8 שניות. סוללת 63 קוט"ש מייצרת טווח נסיעה של 405 ק"מ, תוספת של 5 ק"מ הודות למבנה אווירודינאמי עדיף. קצב הטעינה המהירה נותר ללא שינוי, 90 קילוואט, והמשמעות היא כי בעמדה המתאימה יטען האיווייז מ-20% ל-80% בתוך 35 דקות.
למאמר זה התפרסמו 9 תגובות