דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אין האטה בשוק הרכב, המסירות נושקות לשיא כל הזמנים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • האטה בשוק הרכב? לטענת היבואנים, לא לפי הנתונים
  • אם קצב המכירות לא ישתנה, שיא כל הזמנים בסכנה
  • כצפוי, נתח השוק של הרכבים החשמליים מזנק

הפקקים מתארכים: קצת יותר מ-18 אלף מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל בחודש ספטמבר, ובסך הכל עלו על הכבישים מתחילת השנה למעלה מ-240 אלף כלי רכב חדשים - עליה של 10% לעומת השנה שעברה, ונתון הנמוך ב-3% בלבד מהתקופה המקבילה לפני שנתיים - אז נשבר שיא כל הזמנים של מסירות הרכב בישראל, עם קרוב ל-290 אלף רכבים בשנה מלאה.

מובילות השוק הוותיקות קיה ויונדאי סופגות השנה בינתיים ירידות של 3-4% במסירות, ואילו טויוטה שבמקום השלישי ירדה ב-15% משמעותיים יותר. במקום הרביעי התבססה הסינית-חשמלית BYD שמסיימת כעת 12 חודשים בשוק הרכב המקומי מאז הושקה, ומכירה של יותר מ-17 אלף מכוניות במהלכם. נתון מדהים למותג שאיש לא הכיר לפני כן.

אחריה נמצאות סקודה שעלתה ב-17%, מאזדה שירדה ב-17% וצ'רי - סינית נוספת, אך לא חשמלית - שחצתה את רף 10,000 המסירות מתחילת השנה.

נתון מעניין - בשוק הרכב הישראלי מיוצגים כיום לא פחות מ-66 מותגים שונים. על פניו, מתכון מצוין להגברת התחרות. אך בפועל, ששבעת המותגים המובילים אחראים על לא פחות מ-60% מהמסירות. השלושה המובילים (קיה, יונדאי, טויוטה) אחראים לבדם על כ-40% מכלי הרכב שנמכרו השנה בישראל.

המותגים המובילים בישראל (בסוגריים - השינוי לעומת השנה שעברה):

  • יונדאי - 38,287 מסירות (3%-)
  • קיה - 29,627 מסירות (4%-)
  • טויוטה - 26,247 מסירות (15%-)
  • ו-BYD עם 13,481 מסירות (מותג חדש)
  • סקודה - 12,736 מסירות (17%+)
  • מאזדה - 12,659 מסירות (17%-)
  • צ'רי - 10,314 מסירות (מותג חדש)
  • מיצובישי - 9,249 מסירות (5%-)
  • סוזוקי - 7,681 מסירות (22%+)
  • פיג'ו - 6,516 מסירות (24%+)
יונדאי אלנטרה

עוד חשמליות מסין: מתוך כלל כלי הרכב שנמכרו השנה בישראל, למעלה מ-14% הם של מותגים סיניים, מספר שלא כולל דגמים מערביים המייצרים בסין (למשל טסלה או ב.מ.וו). לשם השוואה, בשנה שעברה עמד חלקם של המותגים הסיניים על 3% בלבד. עם או בלי קשר, נתח השוק של מותגי היוקרה ירד מ-7.3% בשנה שעברה ל-6.3% השנה.

מתחילת השנה נמכרו בישראל קרוב ל-42 אלף כלי רכב חשמליים המהווים נתח של 17.3% מסך הרכבים שנמכרו - כאשר קרוב לרבע מתוכם נמכרו בחודשיים האחרונים בלבד. בתקופה זו  עמד חלקם של הדגמים החשמליים על 22% משוק הרכב כולו.

נתח השוק של כלי הרכב ההיברידיים-נטענים עומד על 5.7%, בעוד נתח השוק של הרכב ההיברידי עומד על 13%, לאחר שכבר הגיע ל-20% בשנים האחרונות.

מסירות רכב חשמלי (בסוגריים - אחוז מסך מסירות המותג):

1BYD עם 13,481 מסירות (100%)

ג'ילי - 6,180 מסירות (100%)

טסלה - 5,463 מסירות (100%)

יונדאי - 4,099 מסירות (11%)

MG עם 1,858 מסירות (42%)

סקודה - 1,427 מסירות (11%)

מרצדס - 877 מסירות (22%)

טויוטה - 821 מסירות (3%)

קיה - 812 מסירות (3%)

אורה - 791 מסירות (100%)

BYD דולפין MG4

חשמל מכל סוג: הרכב הנמכר ביותר בישראל מתחילת השנה הוא BYD אטו 3 שרשם קרוב ל-13 אלף מסירות, והוא אחד מתוך שני דגמים חשמליים שנמצאים בעשיריה המובילה. וחמשת הדגמים הנמכרים ביותר בשוק הם כאלה שנעזרים בחשמל - באופן מלא או היברידי.

קיה נירו שבמקום השני נמכר בעיקר בגרסת הפלוס הוותיקה, שמככבת בעיקר בציי הרכב ואחראית על למעלה מ-80% ממסירותיו. ולראשונה מזה שנים ארוכות, טויוטה קורולה וקיה ספורטז' לא נמצאים בעשיריה המובילה של השוק - ומסתפקים במקומות ה-14-15.

הדגמים הנמכרים בישראל:

1. BYD אטו 3 עם 12,927 מסירות

2. קיה נירו - 8,196 מסירות

3. יונדאי אלנטרה - 7,201 מסירות

4. ג'ילי גיאומטרי C עם 6,180 מסירות

5. טויוטה יאריס קרוס - 6,061 מסירות

6. קיה פיקנטו - 5,717 מסירות

7. צ'רי טיגו 8 פרו - 5,653 מסירות

8. יונדאי טוסון - 5,523 מסירות

9. מאזדה 2 - 4,816 מסירות

10. מיצובישי אאוטלנדר - 4,738 מסירות

למאמר זה התפרסמו 24 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה