דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אין שקע בחניה? יש רובוט לטעינה

Getting your Trinity Audio player ready...

חברת פולקסווגן מציגה בימים אלו פתרון טכנולוגי שעשוי לקדם משמעותית את שיעור החדירה של כלי רכב חשמליים: רובוט טעינה אוטונומי. הרובוט יזדקק לשטח חניה משלו ובו שקעי טעינה לסוללות הנגררות, וכאשר יחנה רכב שיזדקק לטעינה - יסע אליו הרובוט עם הסוללה הנגררת, יחבר אותה עצמאית ויחל בתהליך הטעינה.
 

צפייה בתוכן אין שקע בחניה? יש רובוט לטעינה


הרובוט יקבל פקודה מבעל הרכב באמצעות אפליקציה או מהרכב עצמו, ויסע לבדו בכל הדרך משקע הטעינה ועד לרכב הזקוק לטעינה. באמצעות מערך של מצלמות, סורקי לייזר וחיישנים ימנע הרובוט מפגיעה בהולכי רגל, כלי רכב או מכשולים אחרים בדרך.

כאשר יגיע הרובוט לכלי הרכב הוא יפתח בעצמו את מכסה שקע הטעינה ויחבר את הסוללה לכלי הרכב. כל סוללה תהיה בקיבולת של 25 קוט"ש, כך שלטעינה מלאה של מרבית כלי הרכב ידרשו שתי סוללות לפחות - אך בהנחה וכלי הרכב לא יגיעו לחניון כשהם ריקים לחלוטין, במרבית המקרים תספיק סוללה ניידת אחת. לאחר חיבור הסוללה לרכב יתנתק ממנה הרובוט ויוכל להמשך לטעינה של כלי רכב נוספים ולאיסוף סוללות שסיימו את פעולת הטעינה.

הסוללות הנגררות יאפשר טעינה מהירה של 50 קילוואט, זאת לעומת 7-11 קילוואט במטעני קיר רגילים. למעשה, המוצר נועד לבעלי חניונים ויוכל לחסוך עבורם עלויות ושטחים נדרשים להתקנת עמדות טעינה. בפולקסווגן מציינים כי בחניונים גדולים יוכלו לפעול מספר רובוטים כאלו במקביל. הרובוט גם עשוי לפתור את האתגר שבשמירת מקומות חניה יעודיים לכלי רכב חשמליים, בכך שהטעינה תתאפשר בכל חניה שהיא.
 
רובוט טעינה פולקסווגן

מלבד הרובוט האוטונומי, בפולקסווגן מקדמים התקנה של 36,000 עמדות טעינה ברחבי אירופה, בשיתוף רשת הדילרים של היצרן. הפריסה אמורה להסתיים עד לשנת 2025. בנוסף מעוניינת היצרנית להתקין 400 עמדותת טעינה מהירה בכבישים מהירים באירופה, כאשר המטרה היא להגיע לטעינה שתהיה "פשוטה כמו טעינת סמארטפון", כך על פי פולקסווגן.

לצפייה בכל דגמי פולקסווגן בישראל

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה