דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אינאוס גרנדיר - הדיפנדר המודרני, עכשיו גם כטנדר

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • גרסת הטנדר לרכב השטח הקשוח הייתה צפויה
  • כושר ההעמסה לא מרשים, אבל הארגז גדול
  • יגיע לישראל? "עובדים במרץ לקראת הגעת המותג"

אינאוס מוסיפה דגם שני להיצע: הכירו, גרנדיר קווארטרמאסטר (QuarterMaster, אפסנאי), טנדר על בסיס רכב השטח של היצרנית. בכך תהיה אינאוס, שבחרה בפסטיבל גודווד שבאנגליה לפרימיירה, יצרנית ראשונה שמתחרה ישירות בג'יפ גלדיאטור.

ביבואנית המותג לישראל עוד לא יודעים לנקוב במועד לשיווק המותג בישראל, חרף הצהרת הכוונות מלפני שנה וחצי (פברואר 2022). עם זאת מציינים ב-UMI כי הם בעיצומו של תהליך ההכנה לשיווק.

הקווארטרמאסטר דומה כמובן במבנהו לדגם הרגיל, עם שלדת סולם, שני סרנים קשיחים ('חיים') וקפיצי סליל מאחור ומלפנים. מכלולים בפיתוח מגנה-שטייר, המתמחה בין היתר בשלדות לשימוש צבאי.

דמיון קיים גם במערכות ההנעה המגיעות מב.מ.וו - דיזל או בנזין. בשני המקרים עם מבנה של שישה צילינדרים ונפח של 3.0 ליטר, בהספקים של 249 ו-286 כ"ס בהתאמה. לתיבת ההילוכים 8 יחסי העברה (ZF) ואליה מחוברת תיבת העברה עם דיפנרציאל מרכזי (הנעה כפולה קבועה). ניתן להוסיף נעילות דיפרנציאל מלפנים ומאחור בתשלום.

ינאוס גרנדיר

ההבדלים מול גרנדיר רגיל באים לידי ביטוי בגודל המרכב (עוד 54.5 ס"מ, 544 ס"מ בסך הכל) ובבסיס הגלגלים (עוד 30.5 ס"מ, 323 ס"מ בסך הכל. הוא גם רחב ב-1.5 ס"מ (194.5 ס"מ) ונמוך ב-3 ס"מ (202 ס"מ).

ההבדל בממדים משפיע, כמובן, על זוויות המרכב - זווית הבטן קטנה ב-2 מעלות (כעת 26 מעלות) בעוד שזווית הנטישה הורעה ב-13.5 מעלות (כעת 22.6, במקום 36.1). מרווח הגחון, 26.5 ס"מ, ללא שינוי.

אינאוס מתגאים בכך שגודל הארגז - באורך של 156.5 ס"מ, ברוחב מקסימלי של 162 ס"מ, בגובה של 48.5 ס"מ - מתאים לתקן יורו פלאט (אורך 120 ס"מ, רוחב 80 ס"מ). כושר העמסה נע בין 760 ק"ג בגרסת דיזל ל-835 ק"ג בגרסת בנזין - נמוך בכ-200-250 ק"ג ביחס לטנדרים הקלים המוכרים (היילקס, די-מקס) אבל טוב ביחס לגלדיאטור (כ-600 ק"ג). עוד בענייני משקל - אינאוס מדווחת כי דלת הארגז מסוגלת לתמוך לבדה במשקל של 225 ק"ג.

מה אנחנו חושבים: אינאוס הוא רכב נדיר בעידן הנוכחי, קשוח, עם מכלולים מסיביים המתאימים לתנועה בשטח קשה ומערכות הנעה איכותיות, תכנון מושקע וביצוע מרשים. אבל הוא יקר, מאוד. מחיר הגרסה ה'רגילה' באנגליה מקביל לזה של לנד רובר דיפנדר בנזין, כ-700 אלף שקלים בחישוב מקומי. האם זה יפריע ליבואנית למכור כאן כל מכונית שתצליח להשיג? ברור שלא.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה