אינאוס היא חברת כימיקלים שהוקמה בשנת 1998 ונמצאת בבעלות הבריטי ג'ים רטקליף – לא בדיוק החברה הראשונה שעולה לראש כשחושבים על יצרנית רכב, אך חיבתו של הבעלים לעולם הרכב ולדיפנדר הביאו אותו בשנת 2017 להקים את חברת Ineos Automotive במטרה לייצר רכב שטח קשוח במיוחד, יורש רוחני ללנד רובר דיפנדר שיצורו הופסק באופן רשמי בשנת 2016.
הפרוייקט החל בספטמבר 2019 וזכה לשם Grenadier (כינוי לחייל החמוש ברימונים או במטול רימונים) ולאחר שקרם עור וגידים הייצור מתוכנן להתחיל ביולי 2022 בצרפת, בעיר Hambach השוכנת בקרבת הגבול עם גרמניה. מפעל זה היה בבעלות מרצדס וייצר את הסמארט החשמלית, שתמשיך להיות מיוצרת לצד הגרנדיר. בימים האחרונים דווח כי יבואנית מותגי שברולט, קאדילק ואיסוזו, UMI, קיבלה את זכיון הייבוא הרשמי, ומטעמה נמסר כי הייבוא לישראל יחל לקראת סוף שנת 2022.
אינאוס גרנדיר הוא כאמור רכב שטח קשוח במיוחד שתוכנן בסיוע מספר גורמים מובילים בעולם הרכב. כך למשל חברה Magna אחראית על פיתוח השלדה והמתלים, אותה חברה שסייעה גם בפיתוח מרצדס G קלאס, ואילו ב.מ.וו מספקת את יחידות ההנעה.
.jpg)
מפרט יכולות השטח מרשים – זה מתחיל כמובן בשלדת סולם והנעה כפולה קבועה, הילוכי כוח, דרך סרנים תוצרת חברת Carraro האיטלקית ונעילת דיפרנציאל אחורית, מרכזית וקדמית, וממשיך עם חישוקי ברזל או סגסוגת בקוטר 17" או 18" עטופים צמיגי שטח BF Goodrich KO2, מערכת סיוע לתחילת נסיעה בעליה ומערכת גלישה במדרון. זווית הגישה עומדת על 35.5 מעלות ומרווח הגחון הוא 26.4 ס"מ. בדומה לרכבי שטח קשוחים אחרים, ישנם פתחי ניקוז ברצפת הרכב לטובת ניקוי קל עם צינור למשל.
.jpg)
יחידות ההנעה בעלות 6 צילינדרים מתוצרת ב.מ.וו יוצעו בגרסאות בנזין ודיזל. לראשונה הספק של 281 כ"ס ו-45.8 קג"מ ולשנייה הספק של 245 כ"ס ו-56 קג"מ. לשתיהן משודכת תיבת ההילוכים תוצרת ZF בעלת 8 הילוכים. כושר הגרירה מגיע עד 3.5 טון.
.jpg)
הגרנדיר יוצע בכמה תצורת מרכב. האחת, גרסת נוסעים שגרתית עם 5 מושבים, הכוללת חלונות בחלקו האחורי של הרכב. בנוסף תוצע גרסה מסחרית ללא חלונות אחרי קורה C עם 2 מושבים (או 5 לבחירתכם) ובהמשך תוצג גם גרסת טנדר.
.jpg)
לעומת הדיפנדר המקורי, הגרנדיר לא נותר ספרטני וכולל תאורת לד, מסך מולטימדיה 12.3" עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שקעי USB כולל Type C, מושבים מתוצרת Recaro עמידים למים ולכתמים, כולל עיגוני "איזופיקס", חיישני חניה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, צביעה דו-גונית לגג לחלקו הקדמי והדלת האחורית, דלת אחורית מפוצלת 30/70 לטובת נוחות הכנסת ציוד, חלונות "ספארי" בגג ובמקום בו לדיפנדר היו חלונות "אלפיניים", לגרנדיר יש מוטות עיגון. ולסיום, כיאה לנימוס הבריטי, לגרנדיר ישנו לחצן נוסף לצופר, עדין יותר, אם אתם מתקרבים לרוכבי אופניים או נוסעים בדרך כפרית ואתם לא רוצים להפריע למנוחת התושבים.
פורסם לראשונה ב- 27.02.22
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות