אחרי שנות תרדמה ארוכות, המותג
אינפיניטי עושה סימנים ראשונים של חזרה לחיים בשוק המקומי. חודשים ספורים לאחר שהחלה למכור את רכב הפנאי-קופה אינפיניטי QX55, הודיעה היבואנית קרסו על תחילת השיווק של רכב הפנאי הגדול יותר, QX60. מדובר בדור שני של היפנו-אמריקאי, שנחשף בעולם לפני למעלה משנה. בהשוואה לקודמו, מחיר הכניסה של אינפיניטי QX60 החדש זינק בלא פחות מ-60,000 שקלים והתייצב על 420,000 שקלים.
בהשוואה לקודמו, ה-
QX60 החדש דווקא קצר בכ-6 סנטימטרים ו"מסתפק" באורך של 503.3 ס"מ. לרוחב נוספו כ-2 ס"מ והוא עומד על 198.1 ס"מ, לגובה נוספו כ-3 ס"מ והוא מתייצב על 177.7 ס"מ, ואילו בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי - 290 ס"מ.
העיצוב מזכיר את זה של הדור היוצא, עם הסבכה העדכנית של המותג מלפנים, יחידות תאורה צרות יותר וכונסי אוויר אנכיים. מהצד המראה "מיושר" יותר ועם פחות קימורים, ומאחור ישנן יחידות תאורה חדשות וצרות משמעותית עם תאורת לד המזכירה את זו של הפנסים הקדמיים, מגלש אחורי מצופה כרום ושם המותג הנפרש על דלת תא המטען.
תא הנוסעים עבר שינוי דרמטי בהרבה, עם דשבורד בשתי קומות, קונסולה צפה בין המושבים הקדמיים, מסך מולטימדיה צף בתפעול מגע או מגלגלת בין המושבים, לוח מחוונים דיגיטלי ופאנל שליטה דיגיטלי לבקרת האקלים.
כאמור, יחידת ההנעה לא השתנתה באופן מהותי, על אף מגמת החשמול העולמית. ה-QX60 ימשיך להימכר עם מנוע בנזין בתצורת V6 בנפח של 3.5 ליטרים, עם הספק מירבי של 295 כ"ס ומומנט של 37.3 קג"מ. את מקומה של התיבה הרציפה תופסת תיבה אוטומטית-פלנטרית חדשה עם 9 הילוכים וההנעה היא כפולה כבעבר. היצרנית לא מפרסמת את נתוני התאוצה של הרכב, אך מדווחת על צריכת דלק משולבת של 9.3 ק"מ לליטר, בתקן ה-EPA המחמיר יחסית.
מתוך ארבע רמות גימור שמציעה היצרנית, בחרה היבואנית לשווק בישראל את השתיים האמצעיות. הראשונה מקבלת את השם
"לוקס" (Luxe) ומציעה מפרט הכולל מערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי בגודל זהה, חישוקי "20, גג שמש פנוראמי, חיישני חניה היקפיים, מצלמות היקפיות, תאורת לד, דלת תא מטען חשמלית, מושבי עור עם כוונון חשמלי וזכרונות, גלגל הגה עם כוונון חשמלי, בלם יד חשמלי והנעה מרחוק.
מפרט אביזרי הבטיחות כולל 10 כריות אוויר, בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עייפות, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד, התרעת תנועה חוצה מאחור ואורות גבוהים אוטומטיים.
הגרסה המאובזרת יותר מכונה
"סנסורי" (Sensory) וכוללת בנוסף גם זיהוי תמרורים, חימום לגלגל ההגה, חימום, אוורור ועיסוי במושבים הקדמיים, טעינה אלחוטית, מראה מרכזית מבוססת מצלמה ותצוגה עילית.
הדור היוצא של ה-QX60 נמכר בישראל במשך 7 שנים, מ-2015 ועד 2021. במהלך התקופה נמכר הדגם ב-320 יחידות במצטבר, כאשר שנת השיא היתה ב-2018, אז עלו על הכבישים 68 יחידות של רכב הפנאי הגדול. בשלוש השנים האחרונות נמכרו פחות מ-30 יחידות בשנה.
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות