אלפין A110, מכונית הספורט מבית רנו, מקבלת גרסת קצה יחודית בשם A110R. מערכת ההנעה אומנם נותרה ללא שינוי, אך הפחתת משקל של 34 ק"ג מציבה את גרסת ה-R על משקל עצמי נמוך במיוחד של 1,082 ק"ג. שיעורי ההרזיה של היצרנית הצרפתיה חשובים במיוחד לקראת השלב הבא בחייה, כחטיבת הביצועים החשמלית של רנו.
בין היתר, הפחתת המשקל הושגה באמצעות החלפת מספר רכיבים: חומרי בידוד שהוסרו ושמשה אחורית שהוחלפה בכיסוי קרבון. אותו חומר קל משקל וחזק משמש גם את המכסה הקדמי (2.9- ק"ג), החישוקים (12.5- ק"ג) ומושבי באקט (5- ק"ג), עם חגורות 6 נקודות בדומה למקובל ברכבי מירוץ.
בנוסף לדיאטה, אלפין כיילה מחדש את מערך המיתלים (עצמות עצה כפולות מלפנים ומאחור) עם גיאומטריה ייחודית, מוטות מייצבים קשיחים יותר (ב-10% מלפנים ו-25% מאחור) קפיצים נוקשים (ב-10%) ומרכב מונמך בסנטימטר, או שני ס"מ עבור מסלול המרוצים, לצד בולמי זעזועים עם אפשרות כיוון ידנית ל-20 מצבי שיכוך והחזרה.
שינויים נוספים נוגעים לכוח ההצמדה המוגדל הודות לכונסי אוויר במכסה הקדמי ובספי הדלתות. על האחיזה המשופרת אחראי גומי דביק עוד יותר - מישלין קאפ 2. מערכת הבלימה של ברמבו (דיסקים 320 מ"מ בכל ארבעת הפינות) נותרה זהה ל-A110S עם פתחי אוורור לקירור יעיל ב-20%.
מערכת ההנעה נותרה ללא שינוי, והיא מבוססת על מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.8 ליטר, ארבעה צילינדרים ו-300 כ"ס. התצורה מרכזית מאחורי המושבים והוא מחובר לגלגלים האחוריים דרך תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד. הפחתת המשקל מאפשרת זינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות (0.3 שניות פחות מה-A110S), בדרך ל-285 קמ"ש מרביים (10 קמ"ש יותר).
פורסם לראשונה ב- 06.10.22
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות