דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אתם מופתעים? מכוניות חשמליות אכן נוסעות פחות

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • נהגי חשמליות נוסעים פחות מאחרים
  • בטסלה נוסעים יותר מאחרות מסוגה
  • ויש גם השפעה סביבתית לפעילות הזו

כלי רכב חשמליים (BEV) נוטים לנסוע פחות ממקביליהם המונעים בבנזין או היברידיות והיברידיות-נטענות. כך עולה ממחקר שנערך באוניברסיטת ג'ורג וושינגטון שבארה"ב.

המחקר בדק את מודעות המכירה של כ-25 מיליון כלי רכב בארה"ב, מתוכם 12.5 מיליון מכוניות נוסעים ו-11.4 מיליון רכבי פנאי בין השנים 2016-2022. מהנתונים עולה כי כלי רכב חשמליים מוצעים למכירה עם פחות קילומטראז'. על פי ממצאי המחקר, בעוד דגמי בנזין והיברידיים צברו במוצע 18,735 ק"מ בשנה, דגמים חשמליים נסעו בממוצע 11,530 ק"מ. כשמשווים רק את דגמי הפנאי, הפער יורד משמעותית - כמעט בחצי - אבל עדיין חשמליות נוסעות פחות.

המחקר גם השווה את דגמי טסלה לחשמליות אחרות וגילה כי טסלה ממוצעת צוברת בשנה 14,139 ק"מ בעוד חשמלית אחרת נוסעת 10,034 ק"מ בשנה.

עורכי המחקר העלו מספר סיבות לפער, כמו שימוש בכלי רכב חשמליים ככליים מישניים במשפחה, תשתית טעינה לא מספקת בארה"ב וכמובן חרדת טווח. אבל המסקנה ברורה - מכוניות חשמליות בארה"ב ננהגות פחות.

"אנשים מניחים שקניית רכב חשמלי טובה לסביבה, ובדרך כלל זה כך," אמר פרופסור ג'ון הלבסטון (Helveston), עורך שותף במחקר, "אבל המחקר שלנו גילה שבעלי מכוניות חשמליות משתמשים בהם פחות ביחס לכל סוג אחר של הנעה. להשפעה מרבית על הסביבה צריך שמכוניות חשמליות ייסעו יותר ממכוניות אחרות. יש לכך משמעות מבחינת מודלי חיזוי על זיהום האוויר, על שימוש בצריכת אנרגיה, על תכנון עתידי. נראה שאנחנו צריכים הבנה עמוקה יותר לא רק מי קונה מכונית חשמלית, אלא גם מי נוהג בה."

מה אנחנו חושבים: בישראל טרם נערך מחקר דומה, ויהיה נחמד לגלות אם יוסקו אותן מסקנות כי התנאים אצלנו שונים מאלה שבארה"ב. המרחקים אצלנו קטנים משמעותית, תשתית הטעינה הציבורית מכסה אחוז גדול יותר משטח המדינה, תמריצי הממשל לרכב חשמלי החלו לפני אלה שבארה"ב, וגם כי אצלנו המכוניות החשמליות הצליחו להשתרש יפה מאוד בתוך חברות ציי הרכב.

למאמר זה התפרסמו 19 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה