מה קופץ לכם לראש כשניצבת בתוכו המילה "קקטוס"? אם קפצו שם – עמידות, צריכה מועטה של אנרגיה וחזות לא ממש שגרתית – כנראה שהמהנדסים ואנשי השיווק של סיטרואן הצליחו לקלוע. היצרן הצרפתי, ששיבץ לאורך חייו כמה וכמה כלי רכב בלתי שגרתיים בעליל (רשימה חלקית – דה שבו, DS, דגמי פיקאסו השונים, XM, SM), עושה מאמצים לשמור על גחלת אי-השגרתיות עם כלי רכב חדש בשם סיטרואן C4 קקטוס.
סיטרואן C4 קקטוס. חזות של פאן, צריכת דלק נמוכה ופאנלי הגנה מבחוץ. צילומים: סיטרואן
ובכן, השם בלתי שגרתי בעליל, אבל מה עומד מאחוריו? בסיטרואן מסבירים שהדגם החדש מיועד להיות זול במיוחד לאחזקה – ובכל זאת, להיות שימושי, אופנתי וגם נוח. לגבי הנוח – אנחנו לא בטוחים שהמילה "קקטוס" הולמת.
ממדי הקקטוס מציבים אותו איפשהו בין סיטרואן C3 ובין סיטרואן C4 וקרוב לממדי פיז'ו 2008. האורך הכללי של סיטרואן C4 קקטוס הוא 416 ס"מ ורוחבו 173 ס"מ. נתון בסיס הגלגלים, שמרמז על מרווח הפנים, זהה לזה של ה-C4 ועומד על 260 ס"מ. ממד הגובה מפתיע – למרות שכלי הרכב הזה נראה כג'יפון גבוה, הוא מתנשא ל-148 ס"מ בלבד – כארבעה סנטימטרים פחות מגובהה של סיטרואן C3.
עניין האחזקה הזולה מגיע, בראש ובראשונה, משימוש בטכנולוגיות של הפחתת משקל משמעותית. משקלו של כלי הרכב החדש עומד על 965 ק"ג, כלומר – בכמה עשרות קילוגרמים קל יותר מבן הדוד, פיז'ו 2008, וקל ב-200 ק"ג מסיטרואן C4 המשפחתית הקומפקטית. לצד ההפחתה במשקל ייעשה שימוש במנועים טכנולוגיים וחסכוניים. המשמעות של שילוב המשקל הקל והמנועים העדכניים היא צריכת דלק נמוכה במיוחד, וההצהרה היא שהדגם החסכוני ביותר בקבוצה צורך ליטר אחד בלבד של דלק לכל 32.2 קילומטרים בממוצע.
עמידות בסגנון מיוחד מופגנת בדיפוני הצד המיוחדים שהותקנו בחלקם החיצוניים של הדלתות והפגושים, הקדמי והאחורי. הדיפונים הללו מלאים באוויר שמסוגל לספוג את הפגיעות הקלות שבסמטאות העיר ובחניה הביתית.
סיטרואן C4 קקטוס צפוי להיחשף במלואו בתערוכת ז'נבה, בסוף החורף. לישראל הוא צפוי להגיע לקראת סוף השנה (2014), עם מנוע בנזין בנפח 1.2 ליטר שמייצר 83 כ"ס ומוצמד לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית. ה-C4 קקטוס יתחרה בכלי רכב כמו פיז'ו 2008, רנו קפצ'ור ושברולט טראקס.
לדגמי סיטרואן בקטלוג iCar - סיטרואן
פורסם לראשונה ב- 06.02.14
למאמר זה התפרסמו 5 תגובות