המערכת מסוגלת לספק התרעות לרכבים אחרים במקרים שונים כגון הפעלת בלימת חירום אוטונומית, הרכב נעצר במרכז הנתיב, רכב תקול, תאונת דרכים, קצה גודש תנועה, עבודות בכביש, רכב חירום בכביש או רכב חירום הנמצא בדרכו. בהתאם למרחק ממוקד האירוע או חשיבותו, המערכת תדע לספק דיווח בלבד, דיווח והתרעה או התרעה מידיית.
המערכת אינה נסמכת על תקשורת סלולרית רגילה אלא על תקשורת אלחוטית WLAN מתקדמת ויכולותיה ישתפרו ככל שרכבים רבים יותר יצוידו בה. בפולקסווגן מציינים כי בעתיד הקרוב מערכת זו תהייה סטנדרטית בכל הרכבים. הראשונה לקבל אותה תהיה פולקסווגן גולף החדשה ולאחר מכן כל הדגמים החשמליים של תת המותג ID.
בארגון הבטיחות מסייגים ומציינים כי יקח זמן רב עד שהמערכת תגיע לתפוצה רחבה שכן הגיל הממוצע של כלי רכב באירופה עומד על 11 שנים וקשה "לכמת" את היתרונות הבטיחותיים של המערכת. כמו כן מציינים כי בכל הבדיקות שנעשה למערכת היא פעלה באופן מדויק ואמין, אך המערכת מדווחת ומתריעה רק במהירות של 80 קמ"ש ומעלה (שעומדת בהתאמה למהירות בה רוב התאונות הקטלניות מתרחשות).
זו הפעם הראשונה מזה 6 שנים שארגון הבטיחות מעניק ציון לשבח למערכת בטיחות. בשנת 2014 העניק הארגון צל"ש לב.מ.וו על מערכת בלימת החירום האוטונומית המזהה גם הולכי הרגל ומסוגלת לבצע בלימה בהתאם.
לדגמי פולקסווגן בישראל - פולקסווגן
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות