בתחילת 2018 הציגה מרצדס את הדור הרביעי של ה-A קלאס ובהמשך הציגה גם גרסת סדאן לשווקי אירופה וארה"ב (וגרסת בסיס גלגלים מוארך לשוק הסיני). כעת חשפה מרצדס את הדור השני של גרסת הקופה-ארבע-דלתות המעוצבת של ה-A קלאס. החשיפה נערכה בארה"ב (בדיוק כמו בדור הקודם), שכן ארה"ב היא אחד השווקים העיקריים לגרסאות הסדאן וקופה-ארבע דלתות של מרצדס. בניגוד לגרסת הסדאן שמיוצרת בגרמניה וגם במקסיקו לטובת השוק האמריקאי, ה-CLA תיוצר רק בהונגריה והשיווק בעולם יחל בחודש מאי השנה.
עיצוב ומידות
עיצוב הפנים והחזית של ה-CLA לא שונה מזה של גרסת ההאצ'בק. גם כאן פוגשים בחזית החדשה בעלת הפנסים המחודדים ועיצוב הפנים המודרני עם המסכים הדיגיטאליים הגדולים שנלקח מהאחיות הגדולות ה-E וה-S קלאס. העיצוב החיצוני ממשיך את שפת העיצוב החדשה של מרצדס שהתחילה עוד ב-CLS הגדולה, עם החזית המחודדת והפנסים הצרים וב-CLA הגג משתפל לאחור בדיוק כמו ב-CLS.
ה-CLA החדשה מציגה צמיחה במימדים החיצוניים לעומת הדור הקודם. האורך עומד על 468.8 ס"מ (צמיחה של 4.8 ס"מ), הרוחב עומד על 183 ס"מ (צמיחה של 5.3 ס"מ), הגובה עומד על 143.9 ס"מ (נמוכה ב-0.2 ס"מ בלבד) ובסיס הגלגלים עומד על 272.9 ס"מ (צמיחה של 3 ס"מ). בהתאם לצמיחה במימדים גם מרווחי הפנים השתפרו לטענת היצרן, אך נפח תא המטען הצטמצם ב-10 ליטרים לעומת הדור הקודם ונפחו עומד על 460 ליטר.
בנוסף, ה-CLA החדשה גם גדולה מה-A קלאס סדאן. היא ארוכה ממנה ב-13.9 ס"מ, רחבה ממנה ב-3.4 ס"מ ויש לה 40 ליטר יותר בתא המטען. בסיס הגלגלים נותר זהה והיא נמוכה מגרסת הסדאן רק ב-0.7 ס"מ. בעקבות השינוי במימדים ב-CLA החדשה גם מרכז הכובד נמוך יותר ומסייע, כך לדברי מרצדס, להתנהגות כביש ספורטיבית יותר.
מקדם הגרר של ה-CLA עומד על 0.23 Cd - בדיוק כמו הדור הקודם שבזמנו שבר את שיא האווירודינאמיות למכונית בייצור המוני. השיא החזיק עד הגעתה של ה-A קלאס סדאן ששברה שיא זה וקבעה רף חדש העומד על Cd 0.22.
יחידות הנעה
בעת הצגתה ה-CLA הוצגה בגרסת 250. לגרסה זו מנוע 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו המספק 224 כ"ס ו-35.7 קג"מ. המנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 16.4-15.8 ק"מ לליטר (תלוי במידת הצמיגים). עד לתחילת השיווק הרשמי יצטרפו מנועי דיזל ובנזין נוספים ויוצעו גם תיבות ידניות והנעה כפולה.
אבזור ובטיחות
האבזור המוצע ב-CLA דומה לזה של ה-A קלאס. האבזור עשיר ומציע אופציות שונות כגון אפשרות לבולמים אדפטיביים, תאורת מטריקס-לד (לעומת תאורת הלוגן בגרסאות הכניסה), חישוקים קלים במידות 16 עד 19 אינץ', תצוגה עילית, 3 תצורות גדלים ללוח המחוונים ומסך המולטימדיה עד לשני מסכים בגודל 10.25 אינץ' כל אחד. כמו כן, מערכת המולטימדיה המתקדמת עם תפעול MBUX המאפשרת תפעול על ידי פקודות קוליות וכעת מאפשרת גם פקודות שונות על ידי מחוות יד, המערכת יודעת להבחין בין אלו של הנוסע לאלו של הנהג.
מרצדס תציע ב-CLA גם את מערכת ה"אנרג'ייזינג" אשר פועלת בשיתוף מספר מערכות נוחות ברכב, כמו המושבים, בקרת האקלים, המוסיקה ותאורת האווירה וכך יוצרת אווירה המתאימה לבקשת הנהג, כגון תחושת רוגע או ספורטיביות.
בתחום הבטיחות ה-CLA החדשה תציע אפשרויות נהיגה סמי-אוטונומיות ממש כמו שקיים ב-S קלאס. ל-CLA מצלמה ורדאר קדמי המסוגלים לפעול עד לטווח של 500 מטר ומערכות הבטיחות השונות פעולות בסנכרון עם מערכת הניווט לתכנון הנסיעה. במרצדס CLA החדשה ישנו מגוון של מערכות בטיחות כגון בלימת חירום אוטונומית מלפנים ומאחור כולל זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי הפעיל במהירות של 60 ועד 200 קמ"ש ומערכת אקטיבית נוספת המזהה התנגשות מאחור בזמן עומס תנועה למשל ומסוגלת להפעיל את הבלמים על מנת להפחית את הסיכוי להתנגשות נוספת מלפנים.
מכלמוביל, יבואנית מרצדס בישראל נמסר כי מרצדס CLA תגיע לישראל בסביבות חודש יוני 2019.
לדגמי מרצדס בישראל – מרצדס
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות