שוק הרכב אמנם נחתך בלמעלה מ-20% בשנה הנוכחית, בשל משבר הקורונה, אך במותגי היוקרה העסקים (כמעט) כרגיל והמכירות ירדו ב-8% בלבד. מרבית המותגים הדומיננטיים עוסקים בימים אלו בהשקת דגמים חדשים שאמורים לתפוס נתח לא מבוטל במכירות: במרצדס התחילו למכור לאחרונה את ה-GLA וה-GLB, ב.מ.וו השיקה גרסאות פלאג-אין הייבריד ל-X1 ול-X3, אודי החלה למכור את הדור החדש של ה-A3 ובקרוב תשיק גם את גרסת הפלאג אין ל-Q5, ובהתאם גם בוולוו לא נשארים חייבים - ומשיקים שני דגמים חדשים בתמחור אגרסיבי.
רכב הפנאי הקטן של וולוו, שעד כה שווק עם 3 מנועי טורבו-בנזין לבחירה, מקבל יחידת הנעה היברידית-נטענת - ובכך משלים היצע של הנעות פלאג-אין הייבריד בכל הדגמים של וולוו בישראל.
ה-XC40 לעומת זאת מסתפקת בהנעה קדמית, ובאופן ייחודי מצוידת בתיבה רובוטית כפולת מצמדים בעלת 7 הילוכים. מנוע הבנזין הוא בנפח 1.5 ליטרים עם 3 צילינדרים בלבד, וההספק שלו עומד על 180 כ"ס. יחד עם ההנעה החשמלית מתקבל הספק משולב של 262 כ"ס לצד מומנט של 43.3 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.3 שניות, איטי ב-8 עשיריות השניה מגרסת ה-T5 בנזין.
סוללת 10.7 קוט"ש מעניקה ל-XC40 טווח נסיעה חשמלי של 47 קילומטרים. זמן הטעינה עומד על כ-4 שעות.
את ה-XC40 ניתן לקבל ב-4 רמות גימור, שמחולקות לשני סגנונות עיצוביים. גרסת ה"אינסקריפשן אקספרשן", הזולה מבין הארבע, כוללת בין היתר מערכת שמע מבית הרמן קרדון, לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ', מסך מגע מרכזי בגודל 9 אינץ', טעינה אלחוטית לסלולארי, כניסה והנעה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם מצלמת רוורס, בלם יד חשמלי, גג שמש פנוראמי, דלת תא מטען חשמלית, ריפודי עור, כוונון חשמלי וזכרונות למושב הנהג, חימום למושבים מלפנים, תאורת לד מלאה וחישוקי "18 קלים. גרסת ה-R דיזיין אקספרשן מציעה מפרט דומה אך מגיעה בסגנון עיצובי מעט יותר ספורטיבי.
גרסת ה"אינסקריפשן" מוסיפה למפרט גם דיפוני פנים שונים, ידית הילוכים בגימור קריסטל, כוונון חשמלי גם למושב הנוסע וחישוקי "19. גרסת ה-R דיזיין הבכירה כוללת את כל הנ"ל וגם גימורי עיצוב ספורטיביים נוספים ושלדה מוקשחת.
לכל הגרסאות מפרט נדיב של אביזרי בטיחות הכולל בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטיה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות, זיהוי תמרורים, התרעת עייפות,
וולוו XC40 פלאג-אין - מחירים:
וולוו XC40 בגרסת Inscription Expression תעלה 259,900 שקלים
וולוו XC40 בגרסת R-Design Expression תעלה 263,900 שקלים
וולוו XC40 בגרסת Inscription תעלה 269,900 שקלים
וולוו XC40 בגרסת R-Design תעלה 275,900 שקלים
וולוו V60
אורחת מפתיעה הרבה יותר שנחתה בישראל היא ה-V60, גרסת הסטיישן של ה-S60. מכוניות הסטיישן של וולוו היו עיקר תהילתו של המותג השבדי במהלך השנים, אך בישראל הן לא זכו להצלחה של ממש - ובשנים האחרונות רובן כלל לא שווקו. כעת החליטה היבואנית מאיר לנסות מחדש את הרעיון, במחירים אגרסיביים שנמוכים בעשרות אלפי שקלים לעומת הגרסאות הפופולאריות של ה-S60.
את וולוו V60 ניתן יהיה לרכוש בישראל בשתי גרסאות, שונות למדי זו מזו. ה-V60 בגרסת T8 היא מכונית דומה למדי לגרסת הסדאן המוכרת, עם הנעת הפלאג-אין (390 כ"ס) שמייצרת תאוצה של 4.9 שניות ל-100 קמ"ש - איטי רק ב-3 עשיריות השניה לעומת ה-S60 הרגילה. הבדלי המימדים בין השתיים כמעט ולא קיימים, אך ל-V60 תא מטען גדול משמעותית כמובן, עם נפח של 529 ליטרים לעומת 390 ליטרים בסדאן.
רשימת האבזור דומה לזו של ה-S60 המוכרת, בגרסת האינסקריפשן - את המפרט המלא כולל השוואה בין שלוש הגרסאות ניתן למצוא כאן.
בנוסף תוצע ה-V60 גם בגרסת "קרוס קאנטרי" מוגבהת, עם הנעה כפולה, שמיועדת לנסיעה בשבילים ובשטחים עם אחיזה נמוכה. הקרוס-קאנטרי נהנית מתוספת של 2.3 ס"מ לאורך ולא פחות מ-6 ס"מ לגובה, נתון שמעניק לה מרווח גחון יוצא מהכלל של 21 ס"מ - בדומה לרכבי שטח קשוחים.
גרסת זו לא מוצעת עם הנעת פלאג-אין הייבריד ובמקום זאת היא משווקת בגרסת T5, שלא משווקת בישראל בתצורת הסדאן. מדובר במנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטרים, עם הספק של 250 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ. התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.9 שניות. תיבת ההילוכים גם כאן היא אוטומטית פלנטרית עם 8 יחסי העברה.
מחירה של וולוו V60 בגרסת ה-T8 פלאג-אין הייבריד עומד על 290,000 שקלים, זול ב-35,000 שקלים ממחירה של ה-S60 בגרסה המקבילה. מחירה של גרסת ה"קרוס קאנטרי" עומד על 270,000 שקלים.
פורסם לראשונה ב- 12.08.20
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות