באוגוסט של 2019 החלה יונדאי לשווק בישראל את מתיחת הפנים של האיוניק ההיברידית, עם שינויים קלים בעיצוב ומספר תוספות אבזור. כעת מגיעה לישראל גם מתיחת הפנים של האיוניק החשמלית, וכאן הבשורה משמעותית יותר: הסוללה גדלה מ-28 ל-38.3 קוט"ש, וטווח הנסיעה השתפר משמעותית בהתאם.
עד כמה השתפר הטווח? ובכן, תלוי איך מודדים. הדגם היוצא של האיוניק הציג טווח נסיעה של 280 קילומטרים בתקן NEDC הישן והמקל. קיבולת הסוללה גדלה בלמעלה משליש, אבל גם תקני המדידה השתנו וכעת מציגה האיוניק טווח של 311 קילומטרים, על פי תקן ה-WLTP הריאלי יותר. באופן מעשי, טווח הנסיעה הריאלי גדל בכ-100 קילומטרים.
בנוסף להגדלת הסוללה, גם המנוע התחזק וכעת הוא מציע הספק של 136 כ"ס, לעומת 120 כ"ס בדגם שלפני מתיחת הפנים. נתון המומנט נותר זהה (30 קג"מ).
טעינה ביתית בהספק של 7.2 קילוואט (לעומת 6.6 קילוואט טרום מתיחת הפנים) מאפשרת מילוי של הסוללה ב-6 שעות ו-5 דקות. עם מטען מהיר בהספק של 100 קילוואט ניתן לטעון את האיוניק החשמלית ל-80% סוללה בתוך 54 דקות.
מבחינה עיצובית השינויים קלים יחסית, וכוללים גריל קדמי (ואטום כמובן) בעיצוב שונה, עיצוב חדש לתאורת היום ולחישוקי הגלגלים, מערכת מולטימדיה חדשה ומקורית עם קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וגם ריפוד מושבים שונה.
ברשימת האבזור ניתן למצוא פריטים כמו מושב נהג עם כוונון חשמלי, חלון שמש בגג, טעינה אלחוטית לסלולארי ואת מערכות הבטיחות המוכרות מהגרסה ההיברידית. האיוניק החשמלית תשווק עם אחריות של 5 שנים על הרכב כולו ו-7 שנים על מערכת ההנעה החשמלית והסוללה.
המחיר, כאמור, לא השתנה והוא עומד על 159,900 שקלים - יקר ב-18,000 שקלים מהגרסה ההיברידית של הדגם וזהה למחירה של ניסאן ליף המתחרה. בימים אלו מציעה יונדאי את האיוניק החשמלית בהנחה של 9,000 שקלים במסגרת מבצע לחברי מועדון "הוט".
פורסם לראשונה ב- 26.08.20
למאמר זה התפרסמו 4 תגובות