דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בלעדי: המכוניות החשמליות מוויטנאם הגיעו ארצה

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • רכב הפנאי החשמליים מווייטנאם נחתו בישראל
  • ה-VF8 עם מקום לחמישה, VF9 עם מקום לשבעה
  • שיווק רשמי צפוי להתחיל עוד השנה
וינפאסט VF8 VF9

בוקר טוב ווייטנאם: מטוס המטען איירבוס A330F בטיסת TK6142 של חברת טורקיש שנחת הבוקר בנתב"ג פרק מבטנו מטען יוצא דופן - שתי מכוניות ראשונות של וינפאסט, יצרנית רכב חשמלי מווייטנאם. שתי המכוניות הגיעו לחגיגות 30 לכינון הקשרים הדיפלומטיים בין ישראל למדינה במזרח ולקראת הסכם הסחר בין המדינות שצפוי להחתם בשבועות הקרובים.

נזכיר כי יצרנית הרכב הצעירה נוסדה לפני שש שנים בלבד. בתחילת דרכה ייצרה תחת רישיון ב.מ.וו סדרה 5 מהדור השישי ו-X5 מדור שלישי עבור השוק המקומי, וכיום היא מייצרת דגמים חשמליים מפיתוח עצמי על בסיס פלטפורמות ייעודיות, כשעל העיצוב מופקדת סדנת פינינפארינה המוכרת.

וינפאסט VF9

ישראל תהיה אחת משש מדינות ראשונות בה היא תחל את פעילותה הגלובאלית, לצד ארה"ב, קנדה, גרמניה, צרפת והולנד. השיווק הרשמי צפוי להתחיל בסוף השנה או בתחילת שנה הבאה, על ידי חברת BE-V בניהולם של שניים מוותיקי ובכירי הענף, ניב אורון (לשעבר בצ'מפיון, אודי) וברק כהן (בעברו בדלק מוטורס, ב.מ.וו) ובה שותפה גם חברת קרסו.

פנאי חשמלי: הדגמים שנחתו כאן הם רכבי הפנאי - VF8 המציע מקום לחמישה נוסעים בממדים גדולים במעט מב.מ.וו iX3 (ארוך ב-1.5 ס"מ עם בסיס גלגלים ארוך ב-8.5 ס"מ), ו-VF9 עם מקום לשבעה וממדים דומים למרצדס EQS SUV (512 ס"מ לאורך, 315 ס"מ לבסיס הגלגלים).

לשניהם הנעה כפולה באמצעות שני מנועים חשמליים עם 402 כ"ס המאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.5 שניות ל-VF8 ו-6.5 שניות ל-VF9.

וינפאסט VF8

ל-VF8 סוללה בקיבולת 87.7 קוט"ש המאפשרת 391 ק"מ בין טעינות בעוד ל-VF9 סוללה בקיבולת 123 קוט"ש המאפשרת 580 ק"מ בין טעינות. לשניהם טעינה מהירה ומילוי מ-10% ל-70% בכחצי שעה.

היצרנית מבטיחה אחריות מקיפה וארוכה משמעותית מהמקובל לסוללה - 10 שנים או 200 אלף ק"מ. שני הדגמים יצוידו במערכות בטיחות אקטיביות מקיפות כציוד תקני, כולל 11 כריות אוויר.

וינפאסט VF8 VF9

מה אנחנו חושבים: המעבר של תעשיית הרכב להנעה חשמלית שינה סדרי עולם ואת מאזן הכוחות בין יצרניות הוותיקות לצעירות. ולא רק הסינים שכעת יוצאים לשווקים גולבאליים ומציעים מוצרים מוטוריים שאינם נופלים - ולעיתים אף עולים – על תוצרת מערבית, גם לווייטנאם עשויה להיות נציגות מעניינת, ייחודית ומקורית.

הקושי העיקרי של וינפאסט בשיווק גלובאלי דומה לזה שחוות היצרניות הסיניות, לרבות עמידה ברגולציה מתאימה ויצירת רשת שיווק ושירות מבוססת.

פורסם לראשונה ב- 18.07.23

למאמר זה התפרסמו 60 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

צור קשר בוואטסאפ חזור למעלה