בשנים האחרונות, פיג'ו 107, סיטרואן C1 וטויוטה אייגו היו מכוניות זהות לחלוטין למעט הסמל. בדור החדש של שלישיית מכוניות המיני, היצרניות נפרדו לכיוונים עיצוביים שונים. אם עוד הצלחנו לזהות קשר ברור בין
פיג'ו 108 ל
סיטרואן C1 החדשה, באה הקטנה של טויוטה וטורפת את הקלפים עם עיצוב אגרסיבי וחד.
מלפנים הפגוש יורד נמוך, והקווים השחורים יוצרים מוטיב בולט בצורת האות X. פנסי החזית מחודדים ולא עגולים כמו בצרפתיות, ובמקביל לקו התחתון של ה-X ממוקמת שורת פנסי לד. הקו השחור עולה דרך מכסה המנוע ומתמזג עם החלונות, שמסתיימים בחיתוך חד כלפי מעלה בדלת האחורית. גם מאחור העיצוב שונה לחלוטין, עם קווי מתאר רבועים של דלת תא המטען, פנסים גבוהים וצרים ופגוש אחורי שחור ובולט בסגנון ספורטיבי.
טויוטה אייגו החדשה. עיצוב קרבי / צילומים: יצרן
בתא הנוסעים, אותו אנו פוגשים לראשונה בשלישיה, ניצב לוח מחוונים גדול שבמרכזו מד מהירות עגול בסגנון פיאט 500. מערכת המולטימדיה, שכוללת מצלמת רוורס, היא פריט ייחודי בקטגוריית המיני - אך עדיין לא ידוע אם היא תשולב בגרסאות שיגיעו לישראל. הצבעים החיצוניים של המרכב מופיעים גם בתוך תא הנוסעים, כפי שקיים בדגמים המשווקים כיום.
מתחת למכסה המנוע שוכנת אותה יחידת הנעה ותיקה של שלישיית הקטנטנות. המנוע, בנפח 1,000 סמ"ק, מייצר הספק של 68 כוחות סוס ב-6,000 סל"ד ומומנט של 9.6 קג"מ ב-4,300 סל"ד. בטויוטה מדגישים כי רוב המומנט, כ-8.6. קג"מ, מתקבל כבר ב-2,000 סל"ד. הביצועים לא שונים משמעותית מהדור היוצא: הגרסה הידנית מאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 14.2 שניות, והרובוטית עושה זאת בתוך 15.5 שניות - כמה עשיריות שניה לאט יותר מהנתון של הדגם היוצא. צריכת הדלק עומדת על 29.3 ק"מ לליטר בגרסה הידנית או 28.6 ק"מ לליטר עם התיבה הרובוטית. מנוע ה-1,200 סמ"ק של פיג'ו-סיטרואן לא מוזכר במפרטים של האייגו.
כמו אצל האחיות לבית פיג'ו-סיטרואן, גם את טויוטה אייגו החדשה יהיה ניתן להשיג בגרסאות 3 או 5 דלתות, ועם גג רגיל או גג נפתח עשוי בד. השיווק בישראל צפוי להתחיל בהמשך השנה הנוכחית.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה פורסם לראשונה ב- 05.03.14
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות