כפי שפורסם הבוקר (ה') ב"ידיעות אחרונות", בעלי פורד פוקוס יקבלו אחריות מורחבת על תיבת ההילוכים. על פי הפרסום, הושג סיכום בין היבואנית "דלק מוטורס" לבין היצרן, לפיו כל בעלי הפוקוס מהדור השלישי יקבלו אחריות של 5 שנים או 160,000 ק"מ מיום עליית הרכב על הכביש.
מאז הושק הדור השלישי של פורד פוקוס בישראל, בתחילת הרבעון האחרון של 2011, נמכרו כמה עשרות אלפי מכוניות - רובן במהלך 2012, אז היתה הפוקוס המכונית הנמכרת ביותר בישראל. בתקופה שחלפה מאז נשמעו לא מעט תלונות על תקלות בתיבת ההילוכים של הפוקוס - בין אם במצמדים שהוחלפו ובין אם בתיבת ההילוכים כולה. חלק גדול מהמקרים נפתרו במסגרת עדכוני תוכנה שביצעה היבואנית.
בפוקוס מותקנת תיבה רובוטית כפולת מצמדים, עם 6 הילוכים, המכונה PowerShift. גם כאשר לא היו תקלות, לקוחות התלוננו על אופן פעולה לא חלק האופייני לתיבות מסוג זה.
הרחבת האחריות תקפה גם למכוניות בבעלות פרטית וגם לרכבים בבעלות ליסינג, ולא מוגבלת לבעלים הראשון של הרכב. גם ללקוחות שלא טיפלו במוסכי היבואן, ואפילו לרכבים שסיימו את תקופת האחריות המלאה של 3 שנים, הרחבת האחריות של הגיר תהיה תקפה.
לקראת סוף 2014 אזל המלאי של דגמי פורד פוקוס בישראל, ובהמשך השנה הנוכחית צפויה להגיע גרסה מחודשת לאחר מתיחת פנים מקיפה. עדיין לא ידוע מה המפרט הצפוי באגף המנועים ותיבות ההילוכים.
צפייה בתוכן בעלי פורד פוקוס יקבלו 5 שנות אחריות על הגיר
בעבר ננקט מהלך של הרחבת אחריות גם על ידי חברת צ'מפיון מוטורס, שהעניקה אחריות מורחבת של 5 שנים על תיבות ה-DSG, לאחר תלונות רבות על תקלות. מאז טענה החברה לשיפור האיכות של תיבות ההילוכים, והאחריות המורחבת כבר לא מוענקת ללקוחות.
אחריות של 5 שנים על המנועים ותיבות ההילוכים ניתנת כיום לכל לקוחות סיטרואן, ובתוכן 3 שנות האחריות המלאות שמעניק היצרן. אחריות מלאה של 5 שנים ניתן למצוא ברכבי סובארו, ואילו בקיה ניתן לקבל 3 שנות אחריות יצרן מלאה ועוד 4 שנות אחריות על המנוע ותיבת ההילוכים.
יפה, אבל מה יהיה אחרי 5 שנים? מי ירצה אותה? ובאיזה מחיר??
אני חושש שזה "ידפוק" את כל שוק הפורד פוקוס הישנות כלפי מטה, וגם אני בעל פוקוס אוטומטית לא רובוטית יפגע!!
איך? איך? איך הצלחתם להרוס מכונית עם שם טוב של הרבה שנים??? חבל!
עכשיו אני כבר לא יודע איז רכב אני אקנה בעתיד