שער הין היפני אמנם ירד מתחילת החודש בכמעט 3%, אך מאז תחילת 2016 רשם המטבע היפני זינוק של 12%, ובשנים עשר החודשים האחרונים עלה השער ב-19%. זו הסיבה הרשמית לעליית המחירים הנוספת של סובארו, שמייקרת את מרבית הדגמים בשיעור של 5,000 שקלים - בין 3% ל-4%.
סובארו אימפרזה המשפחתית סופגת את ההתייקרות הקלה ביותר, ומחירה עלה ב-1,000 שקל לגרסת הסטייל או 2,000 שקל לגרסת הסטייל פלוס, שתימכר מעתה ב-131,990 שקל. גרסת ה-5 דלתות התייקרה בשיעור דומה ומחירה יתחיל ב-134,990 שקל.
רכב הפנאי הפופולארי סובארו XV התייקר ב-5,000 שקל בגרסה הידנית, שמחירה יעמוד מעתה על 137,990 שקל, ובסכום דומה התייקרה גם ה-XV האוטומטית שתעלה מעתה 143,990 שקל עם מנוע 1.6 ליטר או 159,990 שקל עם מנוע 2.0 ליטר. ב-XV מדובר על התייקרות מצטברת של 7,000 שקל מאז תחילת השנה.
רכב המנהלים סובארו B4 התייקר גם כן ב-5,000 שקל, ומחירו יתחיל ב-174,990 שקל. גרסת הפנאי שלו, האאוטבק, תעלה מעתה 204,990 שקל. רכב הסטיישן המשפחתי, סובארו לבורג, התייקר גם הוא בשיעור דומה ומחירו יעמוד מעתה על 179,990 שקל.
רכב השטח סובארו פורסטר, שרק לאחרונה הושק בגרסת ה-Z המוזלת, יתייקר גם כן ב-5,000 שקל בשתי גרסאות הבסיס, שיעלו 174,990 ו-194,990 שקל בהתאמה. הגרסאות הבכירות, ה-XS והטורבו, לא התייקרו.
קצת היסטוריהכפי שציינו בתחילת הכתבה, ב-12 החודשים האחרונים עלה שער הין בשיעור של 19% - לכאורה, מצדיק עליית מחירים כלשהי. עם זאת, מבט לאחור על היסטוריית שער הין מגלה כי ב-5 השנים האחרונות צנח המטבע היפני בכ-17% ביחס לשקל, וב-4 השנים האחרונות הירידה היא בשיעור של כ-28%. ומה קרה בתקופה שחלפה מאז למחירים של דגמי סובארו השונים?
ובכן, פתחנו את מחירון סובארו לחודש אוגוסט 2011, ובדקנו. המשפחתית סובארו B3 סדאן נמכרה אז ב-120,000 שקל לגרסה אוטומטית. היורשת שלה, האימפרזה הנוכחית, נמכרת כיום ב-8% יותר - למרות הירידה החדה בשער המטבע שחלה מאז.
מכונית המנהלים סובארו B4 נמכרה אז ב-158,000 שקל, ואילו כיום גבוה המחיר ב-10% מהמחיר אז. סובארו פורסטר דווקא הוזל מעט ביחס למחירו מלפני 5 שנים, בזכות השקת גרסת ה-Z המוזלת, אך האאוטבק התייקר ב-1%. רק ה-STI שמרה על מחירה, שגם אז עמד על 300,000 שקלים.
לדגמי סובארו בישראל -
סובארו
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות