לאחר שטויוטה הציגה את האוריס החדשה עם מנועי טורבו-בנזין ויחידות הנעה היברידיות, הגיע תורה של הקורולה לקבל יחידת הנעה היברידית
מאת: רן סגל
פורסם 29.08.18
טויוטה הציגה בתערוכת ז'נבה, לפני כחצי שנה, את הדור השלישי של האוריס (גרסת ההאצ'בק לטויוטה קורולה), אך לאחרונה דיווחה כי החל משנת הדגם 2019 תקרא גרסת ההאצ'בק גם כן בשם קורולה, וכך גם גרסת הסטיישן. כלומר - השם אוריס יכנס לארכיון, ובמקומו נקבל 3 תצורות מרכב שונות שלכולן יקראו בשם "קורולה".
אבל החדשות המעניינות הן שמעתה כל שלושת תצורות הקורולה יזכו למערכת הנעה היברידית ובהן גם הקורולה סדאן המוכרת - זאת שבין היתר מככבת בראש טבלת הרכבים הנמכרים ביותר בעולם עם מעל 45 מיליון יחידות שיוצרו משנת 1966.
כמו בקורולה האצ'בק החדשה, גם הקורולה סדאן (שטרם הוצגה בדור החדש) תהנה משתי יחידות הנעה היברידיות. הראשונה מוכרת מהפריוס הנוכחית, ומדובר במנוע בנזין בנפח 1.8 ליטר המספק 122 כ"ס. יחידת ההנעה ההיברידית השנייה עושה שימוש במנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בהספק של 180 כ"ס (וספק אם היא תהיה זו שתשווק בישראל). הסוללה החשמלית החדשה קטנה וקלה יותר אך היא בעלת 12 תאים יותר (180 בסה"כ) ומפיקה נתון חשמלי טוב יותר: 6.5 אמפר ו-216 וולט (201.6 וולט ביחידת ההנעה הקודמת).
טויוטה תציג את דגמי קורולה סטיישן והאצ'בק בגרסאות ההיברידיות בתערוכת פריז שתיפתח בחודש אוקטובר הקרוב.
מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר כי טויוטה קורולה החדשה תגיע לישראל במהלך שנת 2019.
לדגמי טויוטה בישראל – טויוטה
למאמר זה התפרסמו 7 תגובות