טויוטה ראב 4 עובר מתיחת פנים, ומקבל הנעה היברידית חסכונית. היצרנית לא מפרסמת נתונים, אבל הצפי הוא לצריכת דלק של 19 ק"מ לליטר
מאת: נועם ריין
פורסם 07.04.15
אחרי האוריס והאוונסיס, מגיע תורו של טויוטה ראב 4 להתחדש. רכב הפנאי המצליח הוצג בתערוכת ניו יורק לאחר שעבר מתיחת פנים משמעותית, שכוללת שדרוג משמעותי לעיצוב, ולא פחות חשוב מכך - יחידת הנעה היברידית.
מבחינה עיצובית, הראב 4 קיבל חזית שונה לגמרי - עם פנסים בחיתוך צר יותר, גריל מעודן יותר ופגוש חדש עם שקע גדול לפנסי הערפל. מאחור השינויים קלים יותר, והם כוללים תוספת של דיפיוזר תחתון, ספוילר גדול יותר ופנסים בגימור שונה. בתוך תא הנוסעים ניתן למצוא מערך כפתורים שונה במעט על גלגל ההגה, מחזיק כוסות חדש ולטענת היצרנית גם חומרים באיכות גבוהה יותר.
טויוטה ראב 4 2016 / צילומים: טויוטה
אבל החידוש המעניין ביותר בטויוטה ראב 4 נמצא מתחת למכסה המנוע, שם מקבל הג'יפון העירוני יחידת הנעה היברידית. מדובר באותה מערכת שמשרתת את האח לקסוס NX, וכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר כשלצידו מנוע חשמלי שנמצא מאחור ומפעיל רק את הסרן האחורי. כך למעשה משיג הראב 4 הנעה כפולה ללא שימוש בגל הינע כבד ובזבזני. במקרה של לקסוס NX, יחידת ההנעה מייצרת הספק משולב של 200 כוחות סוס וצריכת דלק של 19.2 ק"מ לליטר - וסביר להניח שהנתונים ישארו דומים גם במקרה של טויוטה ראב 4.
בנוסף לאלו, מציגה טויוטה גם רשימה מלאה של מערכות בטיחות, ובהן מערכת התראת התנגשות, בקרת סטיה מנתיב, חיישן אורות גבוהים, זיהוי הולכי רגל ובקרת שיוט אקטיבית. לא ברור האם המערכות האלו יגיעו לדגם שישווק בישראל.
מחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, נמסר ל-iCar כי טויוטה ראב 4 המחודש אמור להגיע לישראל במהלך שנת 2016.
לדגמי טויוטה בישראל -
טויוטה
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות