מאזדה הצהירה לפני שנים כי בכוונתה למתג עצמה כמותג פרימיום, וזאת מאחר ומדובר ביצרנית קטנה המבקשת להגדיל הכנסותיה. לפני כשנתיים דווח שהדור הבא של ה-6 יעבור לפלטפורמה חדשה עם הנעה אחורית ומנוע 6 צילינדרים, רמז לתחרות מול דגמי ב.מ.וו ומרצדס; בתחילת השנה כבר נחשף רכב הפנאי CX-60, הדגם ההיברידי-נטען הראשון של מאזדה שמבוסס על פלטפורמת Skyactiv Multi-Solution scalable החדשה. הדגם אגב, צפוי להגיע ארצה במהלך 2023.
כעת, שולחת מאזדה רמז לדגם פלאג-אין נוסף, CX-90 שמו והפעם מדובר ברכב פנאי גדול יותר ולמעשה מחליפו של ה-CX-9 בעל שבעת המושבים שהוצג בדור שני ב-2016.
ה-CX-90 חולק פלטפורמה עם ה-CX-60. מאחר וליצרנית קטנה כמו מאזדה אין תקציבי פיתוח לקו מנועים שונה, סביר שהוא יעשה שימוש באותה יחידת הנעה היברידית-נטענת המכונה e-Skyactiv PHEV המשלבת בין מנוע בנזין מסדרת Skyactiv G בנפח של 2.5 ליטרים (4 צילינדרים), סיוע חשמלי מסוללת 17.8 קוט"ש (טווח של כ-60 ק"מ) והנעה אחורית. ההספק עומד על 327 כ"ס והמומנט הוא 50.9 קג"מ, נתון מרשים גם לרכב פנאי גדול.
בנוסף לכך ולאור שיתוף המכלולים עם האח הקטן, הוא עשוי להציע גם את מנוע הבנזין 6 צילינדרים בטור בנפח 3.0 ליטרים, וכן מנועי טורבו-בנזין וטורבו דיזל בנפח 3.3 ליטרים עם מערכת מיקרו-היברידית 48 וולט.
החשיפה הרשמית של מאזדה CX-90 תתקיים בחודש הבא ובהמשך הוא צפוי להגיע גם לישראל.
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות