אופל נרכשה בתחילת 2017 על-ידי קונצרן פיג'ו-סיטרואן (PSA) וחודשים ספורים לאחר מכן כבר פרסמה תכנית אסטרטגית בדגש על חידוש קו הדגמים, הנעות חשמל והתייעלות כלכלית. כעת מציין מנכ"ל אופל, מייקל לושלר, כי אופל תשיק 8 דגמים חדשים (או מחודשים) החל מתחילת 2019 ועד 2020 - ובמקביל תוותר על כמה מהדגמים המוכרים.
מחשב מסלול מחדש
אופל נפרדת אט אט מהפלטפורמות של GM ועוברת לפלטפורמות הגלובליות של קונצרן פיג'ו-סיטרואן. כבר בשנה הבאה נפגוש את אופל קורסה החדשה שתחלוק את הפלטפורמה הקטנה עם פיג'ו 208 הבאה (שתוצג בקרוב), אותה פלטפורמה הקיימת גם ב-DS3 קרוסבק. יוצג דור חדש לויוארו המסחרי, שכל הנראה יחלוק מכלולים עם סיטרואן ג'מפי (במקום רנו טראפיק בדור הנוכחי) וכן יוצגו גרסאות נוספות למסחרית הקטנה אופל קומבו, שכבר חולקת פלטפורמה ומכלולים עם סיטרואן ברלינגו. בשנת 2020 יוצג מחליפו של אופל מוקה X, ככל הנראה על בסיס פיג'ו 2008 העתידית.
בנוסף אופל מציינים כי עד קיץ 2019 יפתחו ההזמנות לדגמי אופל קורסה החשמלית ואופל גרנדלנד X בגרסת פלאג-אין הייבריד, ועד שנת 2020 אופל תציע לפחות 4 דגמים עם הנעות חשמל. עד לשנת 2024 כל דגם של אופל יציע אפשרות להנעה בסיוע חשמל.
כל סוף הוא התחלה חדשה
לצד ההתחדשות אצל היצרן הגרמני, אין מנוס גם מלסיים את חייהם של כמה דגמים מוכרים. במסגרת התהליך יפסק הייצור של אופל אדם הקטנה והאופנתית (הקרויה ע"ש מייסד אופל), אופל קארל (תאומת שברולט ספארק הקרויה ע"ש בנו של מייסד אופל) ואופל קסקדה (גרסת הקבריולה של האסטרה). שלישיית הדגמים הללו לא תוחלף בדור חדש, אך אופל מציינים כי המכירות ימשיכו עד סוף 2019.
הפסקת ייצורם של דגמים אלו תסייע לאופל בזמינות הייצור לדרישות קהל הלקוחות, צמצום מערכות מסורבלות ושיפור היעילות. למרות הפסקת הייצור, אופל עדיין תציע כמות דגמים המכסה כ-80% מדגמי המאסה של השוק האירופי.
לדגמי אופל בישראל – אופל
פורסם לראשונה ב- 11.10.18
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות