בקטגוריית הרכבים המסחריים שבין 3.5 ל-4 טון, שם נהנים הלקוחות מהטבות של משאיות אך נוהגים ברכבים עם רשיון ב' (בתנאי שהונפק לפני 2007), שולטת מזה שנים פיאט דוקאטו - כאשר מרצדס ספרינטר מדשדשת מאחור. בקטגוריה שבין 4.5 טון ל-7 טון, לעומת זאת, מככבת מרצדס ספרינטר עם לא פחות מ-552 מסירות ב-11 החודשים הראשונים של השנה, שניה רק לשברולט (ובניכוי הסילברדו ששייך לקטגוריה שונה, מרצדס מובילה בפער גדול את הסגמנט). להמחשת החשיבות של הדגם עבור היבואן, נציין כי מדובר בדגם הכי נמכר של מרצדס בישראל בפער ניכר על כל דגם אחר. לקראת תחילת השנה החדשה, ההשקה של הספרינטר החדש היא אירוע חשוב במיוחד עבור מרצדס.
מרצדס ספרינטר המחודש מציג קודם כל שינויים בעיצוב החיצוני: במכסה המנוע, בגריל הקדמי המודגש, בעיצוב הפנסים וכן בפגוש הקדמי. גם הפנסים האחוריים עוצבו מחדש והתאורה ששימשה עד כה כאור בלם, משמשת מעתה גם כאור אחורי.
אך החידושים החשובים יותר נמצאים בהיצע המנועים, שם ניתן למצוא מנועי טורבו-דיזל בתקן יורו 6 המחמיר - שבקרוב יהפוך לתקן חובה. במקביל תשווק היבואנית גם מנועים קודמים בתקן יורו 5 במחירים נמוכים יותר, אך היתרון בצריכת הדלק ובזיהום הוא של מנועי היורו 6 המשלבים שימוש באוריאה בנוסף לסולר. הלקוחות יוכלו לבחור בין מנועי 2,100 סמ"ק (129 או 163 כ"ס) למנועי 3,000 סמ"ק (190 כ"ס) בגרסאות הכבדות. בהיצע תיבות ההילוכים, כמו בדגם היוצא, יהיו תיבות ידניות עם 6 הילוכים או רובוטיות עם 7 הילוכים.
בנוסף תציע היבואנית חבילת בטיחות הכוללת מערכות מכ"ם למניעת התנגשות ופגיעה ברכב מלפנים, מערכת התראה על רכב ב"שטח מת" במראות, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת לשמירת יציבות בעת רוחות צד, מערכת להפעלת אורות גבוהים אוטומטית הכוללת חיישן אורות וחיישן גשם ומערכת פנסי ערפל עם תאורת פניה.
המחירים, לפני מע"מ (אותו לא משלמים מרבית הלקוחות) יתחילו ב-248,000 שקל לדגם הטנדר עם קבינה אחת, ימשיכו ל-274,000 שקל לגרסת ה-3.5 טון הסגורה, ויגיעו הרחק מעל ל-300,000 שקל לגרסאות הנוסעים. תוספת של 14,000 שקל תידרש בעבור תיבת הילוכים רובוטית, ותמורת 7,000 שקל ניתן לקבל את חבילת מערכות הבטיחות. גרסאות ה-4X4, שהושקו לאחרונה בחו"ל, לא צפויות להגיע לישראל.
לדגמי מרצדס בישראל -
מרצדס
פורסם לראשונה ב- 19.12.13
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות