הדור החדש של הצ'ירוקי (שנקרא בארה"ב ליברטי), שצפוי לנחות בארץ בינואר, מנסה לשלב את הטוב שבכל העולמות
מאת: דובי בן גדליהו
עודכן 08.10.15 00:00
הדור החדש של הצ'ירוקי (שנקרא בארה"ב ליברטי), שצפוי לנחות בארץ בינואר, מנסה לשלב את הטוב שבכל העולמות. מצד אחד הוא עושה צעד גדול בכיוון של ידידותיות לנהיגת כביש ו"משפחתיות". במקום "סרן חי" מאחור, נוסח הג'יפ רנגלר, מצויד כעת הליברטי במתלה רב-חיבורי מתוחכם עם קפיצי סליל נוסח מכוניות כביש. גם המתלה הקדמי הנפרד הוא חדש ותא הנוסעים נוח, מפנק ויוקרתי הרבה יותר משל הדגם יוצא.
מצד שני הוא נראה קרבי וקשוח יותר מקודמו המצועצע, בזכות משטחי גוף מוצקים ופנסי חזית רבועים במקום הפנסים העגולים של הדגם היוצא ותוספת של סנטימטרים לאורך ולרוחב, שגורמת לו להיראות פחות גבוה מקודמו. הממדים החיצוניים המשופרים ובסיס הגלגלים הארוך יותר מתבטאים במרחב פנים מרווח לנוסעים ובתוספת נכבדה למרחב המטען.
.אנשי ג'יפ טוענים גם, שלמרות תהליך ה"אזרוח" פוטנציאל השטח של הכלי לא נפגע. לראיה הם מציינים את מרווח הגחון וזוויות הגישה/נטישה, שכמעט לא השתנו ביחס לדגם הקודם, ואת האופציה לשתי מערכות הנעה כפולה – האחת עם שילוב קבוע והשנייה עם שילוב ידני – ששתיהן זוכות לדירוג העבירות המקצועי "JEEP-TRAIL". לארץ יגיע הרכב בתחילת 2008 עם מנוע 3.7 ליטר V6 בנזין בהספק 210 כ"ס בסמחיר של פחות מ-250 אלף שקל. באירופה יצטרף בהמשך להיצע גם טורבו-דיזל משופר.
ג'יפ צ'ירוקי החדשה
לדגמי ג'יפ בישראל- ג'יפ
פורסם לראשונה ב- 01.01.08
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות