קצת פחות משנה עברה מאז הגיע ג'יפ צ'ירוקי החדש לישראל, אך נראה שהוא אינו מצליח להתרומם במסירות. אחת הסיבות לכך היא מחירו, שנמוך רק בכ-20,000 שקל מאחיו הגדול, הגרנד צ'ירוקי. סיבה נוספת שתורמת לכך היא העובדה שהצ'ירוקי משווק בישראל רק עם מנוע בנזין עתיר נפח ובזבזני למדי, עם 10 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת.
ג'יפ צ'ירוקי - הבריטים מקבלים דיזל אוטומט / צילומים: ג'יפ
הצ'ירוקי אמנם משווק מעבר לים עם מנוע דיזל חסכוני יותר אולם הוא משודך לתיבת הילוכים ידנית בלבד, וזה, כידוע – ייהרג ובל יעבור במחוזותינו. כעת שחררה היצרנית הודעה שעשוייה להדליק ניצוץ בעיניי מי שפסל את הג'יפ החתיך מחמת צריכת הדלק שלו – מנוע דיזל חדש שיוצע בשילוב עם אותה תיבת תשעה הילוכים אוטומטית שמגיעה בדגם הבנזין.
המנוע החדש הוא חלק מליין המנועים של פיאט מסדרת Multijet והוא עומד בתקן יורו6. המנוע יוצע בשתי רמות הספק: 185 ו-200 כוחות סוס כאשר שתי הגרסאות יפיקו מומנט מרבי של 44.9 קג"מ. הצ'רוקי דיזל עם גרסת המנוע החזקה יותר מאיץ למאה קמ"ש תוך 8.5 או 8.7 שניות בהתאם לרמת הגימור (וגרסת מערכת ההנעה הכפולה) ומגיע למהירות מרבית של 204 ו-202 קמ"ש בהתאמה, בעוד אחיו החלש מציג נתונים פחות טובים רק בעשירית שניה ו-3 קמ"ש.
צפייה בתוכן ג'יפ צ'ירוקי מקבל מנוע דיזל חדש
אבל היתרון הגדול ביותר של הצ'ירוקי דיזל החדש הוא כמובן צריכת הדלק, זו תנוע בין 19.7 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת בגרסה הבזבזנית ביותר (200 כ"ס עם תיבת העברה עם יחס נמוך) לבין 21.1 לגרסת החסכונית ביותר (200 כ"ס עם תיבת העברה ללא יחס נמוך). גרסת 185 כוחות הסוס עומדת ביניהן עם 21 ק"מ לליטר.
את הג'יפ צ'ירוקי עם מנוע הדיזל החדש אפשר כבר היום לרכוש בבריטניה. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר כי בשלב זה אין תוכניות לייבאה לישראל. יחד עם זאת, לאור הפופולאריות של הגרנד צ'ירוקי ושאר רכבי הפנאי מונעי הדיזל, אנחנו מקווים שההחלטה תשתנה.
המחיר בארץ מהווה את הקצפת על בסיס עוגה שסובל ממרכיבים נחותים.
לפי סקר J.D. Power , למוצר רק 2 כוכבים (מתוך 5) בתחום האיכות הכוללת ועוד 3 כוכבים על ביצועים ותכנון כולל.
ככל הנראה, בקטגוריית ה- suv הקשוחים, טויוטה לנד-קרוזר ימשיך לככב בראש רשימת המועדפים גם לאחר שמכשירי תנועה יחשבו מסלול מחדש.