גרסאות קופה לרכבי פנאי הן תופעה חדשה יחסית, שעד כה התרחשה רק בתחום רכבי היוקרה. כך הגיעו לעולם ב.מ.וו X6 ו-X4, ואחריהם גם גרסאות הקופה של מרצדס GLE ו-GLC. כעת מציגה מאזדה בתערוכת הרכב של בייג'ינג את ג'יפון הקופה שלה, תחת השם מאזדה CX4, שמבוסס על ה-CX5 המוכר לנו - אבל גם מציג שינויים קיצוניים במימדים.
העיצוב החיצוני של ה-CX4 הוא מאזדאי קלאסי, יפהפה - אבל לחלוטין לא מפתיע אחרי מה שראינו ממאזדה בשנים האחרונות. החרטום מזכיר יותר את ה-CX9 מאשר את ה-CX5, והשינוי הגדול הוא כמובן בפרופיל - שם מציג מאזדה CX4 חזות ספורטיבית עם גג נמוך שיורד בחדות לאחור, וזנב בולט שהזכיר לחלקנו דגמים של אינפיניטי.
מבחינת המימדים, מאזדה CX4 שומר על בסיס הגלגלים של ה-CX5 שמתפרס לאורך 270 סנטימטרים. במימד האורך נוספו ל- CX4כמעט 8 סנטימטרים ביחס ל-CX5, הרוחב נותר על 184 ס"מ ובגובה קוצצו לא פחות מ-14 סנטימטרים - מה שאומר שמאזדה CX4 יהיה אחד הג'יפונים הנמוכים בסביבה, עם גובה של 153 סנטימטרים בלבד. למעשה, הנתון הזה נמוך ב-4 ס"מ מסוזוקי קרוסאובר ומניסאן ג'וק, שני רכבי פנאי נמוכים בפני עצמם. עם זאת, מרווח הגחון של מאזדה CX4 נותר מכובד למדי עם 19.6 ס"מ, מה שאומר שהקיצוץ בגובה מגיע על חשבון תא הנוסעים.
בתוך תא הנוסעים אנחנו פוגשים את הסביבה המוכרת של מאזדה, עם מסך המולטימדיה הצף שקיים ב-3 וב-6. רשימת האבזור כוללת את כל הפריטים הרגילים גם כן, יחד עם שורה של מערכות בטיחות מתקדמות.
היצע המנועים של מאזדה CX4 כולל גרסת 2.0 ליטר בנזין עם הנעה קדמית ותיבת הילוכים ידנית או אוטומטית, וכן מנוע 2.5 ליטר עם הנעה כפולה ותיבה אוטומטית בלבד.
לאור כל זאת, נשמע שמאזדה CX4 תפור כמו כפפה ליד עבור השווקים באירופה ובארה"ב, ובהחלט עשוי להצליח גם אצלנו. עם זאת, מחברת "דלק מוטורס" היבואנית נמסר ל-iCar כי כרגע ה- CX4 צפוי להימכר בשוק הסיני בלבד, ולא יגיע אלינו.
לדגמי מאזדה בישראל -
מאזדה
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות