לא ניתן לטעות כי מדובר בג'נסיס, עם חזית הפנסים המפוצלים וסבכת המטריקס המוכרת משאר דגמי המותג. מהצד נפגוש כמובן את תאורת האיתות המפוצלת גם כן וחישוקים בעיצוב ייחודי, כמו גם ידיות דלתות נסתרות.
חלקה האחורי לוקח את עיצוב הפנסים המפוצל צעד אחד קדימה. הפנסים העליונים גדולים יותר מאלו התחתונים ובעיצוב מחודד והם מקושרים בפס תאורת לד. תחתם ישנו פס לד רוחבי הנמתח משני קצוות הרכב. הפגוש כולל צמד יציאות מפלט המעוצבות גם הן בצורת הסבכה הקדמית.
עיצוב הפנים התקדם גם הוא לעומת דגמי ג'נסיס האחרים, כאשר ההגה בעל שני החישורים העבה מציג עיצוב חדש ולוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה (12.3" כל אחד) מעוצבים כמקשה אחת אך למעשה מופרדים בפס ארוך הנמתח מקצהו הימני של הדשבורד. כמו ב-GV70 גם כאן ישנם כמה מאפיינים אליפטיים כמו קו מסגרת בקרת האקלים, הרמקולים, מתגי הזכרונות ועוד, כאשר בין המושבים ישנה קונסולה רחבה הכוללת את גלגלת ההילוכים וגלגלת השליטה על המולטימדיה לצד פקדים שונים. כמו כן יוצעו 5 אפשרויות שונות לצבעי עיצוב הפנים.
לעומת הדור היוצא, אורכה של ג'נסיס G90 החדשה עומד על 527.5 ס"מ (ארוכה ב-7 ס"מ), רוחבה עומד על 193 ס"מ (רחבה ב-1.5 ס"מ), גובהה עומד על 149 ס"מ (נמוכה בחצי ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 318 ס"מ (ארוך ב-2 ס"מ). ה-G90 תשווק גם בגרסת בסיס גלגלים מוארך הנמתח על פני 337 ס"מ.
יחידת הנעה
הדור החדש של ה-G90 יוצע עם שתי יחידות הנעה. האחת תציע הנעה אחורית או כפולה ותעשה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 3.5 ליטרים המספק 380 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 54 קג"מ. צריכת הדלק המשולבת תעמוד על 9.3 ק"מ לליטר (לגרסת ההנעה האחורית). לצידה יוצע בגרסת בסיס הגלגלים המוארך מנוע זהה בעל מערכת מיקרו-היברידית, אך לגביו טרם פורסמו הנתונים המלאים.
ל-G90 מערכת היגוי אחורית, המזכירה את זו הקיימת במרצדס S קלאס למשל, המסייעת לצמצם משמעותית את רדיוס הסיבוב על-ידי הפניית הגלגלים האחוריים נגד כיוון הפניית ההגה בזווית של עד 4 מעלות ובנוסף מסייעת להתנהגות הכביש על-ידי הפניית הגלגלים האחוריים עם כיוון הפניית ההגה במהירות גבוה יותר ובזווית של עד 2 מעלות.
אביזרים
כיאה לספינת דגל, ג'נסיס G90 תציע אבזור עשיר מאוד כמו למשל צמד מושבים אחוריים מתכווננים חשמלית בעלי מסך שליטה נפרד בגודל 10.2 אינץ' לצד מסך שליטה נוסף במשענת היד בגודל 8 אינץ' ועוד כמה פינוקים. מערכת מתלי האוויר עושה שימוש במצלמה הסורקת את תנאי הדרך ומכינה את המתלים בהתאם למפגע, וכן מזהה פסי האטה ומרימה לקראתם את הרכב ב-10 מ"מ. עוד ישנה מערכת חניה אוטומטית נשלטת מרחוק, מפתחות דיגיטליים המאפשרים פתיחה הרכב באמצעות הטלפון, עדכוני Over the air ומערכת שמע מבית Bang & Olufsen עם 15 או 23 רמקולים. בתחום הבטיחות נמצא מערך מקיף מאוד הכולל מערכות סיוע אקטיבי למניעת תאונה מלפנים, מאחור ובצדדים.
פורסם לראשונה ב- 14.12.21
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות