דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גם בחופש הגדול - שוק הרכב דוהר ללא מעצורים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • שוק הרכב עלה ב-20% באוגוסט וב-11% מתחילת השנה
  • יונדאי, קיה וטויטה עדיין מובילות - אך נמצאות בירידה
  •  מאזדה יורדת למקום החמישי, BYD כבר רביעית

ההסתערות נמשכת: כמעט 25 אלף רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש אוגוסט, עליה של למעלה מ-20% לעומת אוגוסט 2022. מתחילת השנה נמסרו בישראל 222,500 רכבים חדשים, עליה של 11% לעומת השנה שעברה.

המספרים מפתיעים במיוחד על רקע עליית הריבית והיחלשות השקל, שהביאה לעליית מחירים במרבית הדגמים החדשים. נזכיר עוד כי המספרים אינם כוללים עוד כמה עשרות אלפי כלי רכב דו-גלגליים, אוטובוסים, משאיות ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי ומקביל.

מובילת השוק היא עדיין יונדאי עם למעלה מ-36 אלף מסירות, ואחריה קיה עם 27 אלף וטויוטה עם 23 אלף. אך למרות העליה בסך המכירות, שלוש המובילות רשמו ירידה במכירות - בשיעור זניח של 1-3% ביונדאי וקיה, ובצורה משמעותית יותר אצל טויוטה, שצנחה ב-19%.

במקום הרביעי מתייצב מותג חדש - BYD הסיני, שמסר כ-12 אלף רכבים מתחילת השנה וחלף על פני מאזדה שירדה ב-11%. סקודה (19%+) תופסת את המקום השישי ואחריה מותג סיני נוסף, צ'רי שרשם כמעט 10,000 מסירות.

עליות בולטות ניתן למצוא אצל סוזוקי (25%+), פיג'ו (22%+), ג'ילי (49%+), טסלה (145%+), רנו (70%+) ופולקסווגן (23%+). מנגד, ישנם מותגים שחוו ירידות משמעותיות - ובהם סיטרואן (15%-), שברולט (30%-), ניסאן (21%-) וג'יפ (54%-).

מרצדס עדיין מובילה את שוק היוקרה, למרות ירידה של 10%. אחריה ברשימה אודי (7%-), ב.מ.וו (32%-), וולוו (15%+), לקסוס (5%-) וג'נסיס (34%+).

הזרם גובר: קרוב ל-5,500 רכבים חשמליים עלו על כבישי ישראל בחודש החולף, והם מהווים 22% מסך הרכבים שנמסרו החודש. בסך הכל נמסרו בישראל כמעט 38 אלף רכבים חשמליים מתחילת השנה, 17% מסך המסירות. מחצית מהרכבים החשמליים שנמסרו החודש הם מתוצרת BYD וטסלה, כאשר אחריהן ברשימה החודשית מתייצבות ג'ילי, MG, יונדאי וסקודה.

רכבי טסלה

העליה בנתח השוק של הרכבים החשמליים, יחד עם החדירה האגרסיבית של צ'רי, הביאו לזינוק במספר הרכבים שמגיעים לארץ מסין. לא פחות מ-17% מהרכבים שנמסרו בארץ השנה יוצרו ברפובליקה העממית, לעומת 6% בלבד בשנה שעברה.

מנגד, נתח השוק של הרכבים מתוצרת קוריאה ירד מ-25% בשנה שעברה ל-20% השנה. במקום השלישי נמצאים רכבים מתוצרת יפן (13%) ולאחר מכן מופיעות טורקיה וצ'כיה עם 9%, ספרד עם 6% וצרפת, גרמניה ותאילנד עם נתח של 5%.

שינוי מגמה נוסף נרשם בשוק המוניות, שלראשונה נשלט גם הוא על ידי יונדאי כמו השוק הכללי. היצרנית הקוריאנית מסרה מתחילת השנה 539 מוניות לעומת סקודה 8 יחידות פחות, מרצדס שהסתפקה ב-299 מוניות, טויוטה שמסרה 165 מוניות וקיה שנעצרה על 154 מוניות.

מה אנחנו חושבים: השינויים ששוק הרכב הישראלי עובר השנה הם לא פחות מטקטוניים, כאשר יצרנים ותיקים עם מורשת בת מאה שנים ויותר נדחקים לאחור, ובמקומם עולים על הבמה מותגים צעירים מתוצרת סין. הנתונים הדרמטיים מישראל, וגם ממדינות אחרות בהן מתחילים להתרחש תהליכים דומים, מופיעים בצבע אדום ומודגש על גבי המצגות בחדרי הישיבות של בכירי תעשיית הרכב באירופה ובארה"ב. בשלב הזה עדיין אין להם פתרונות לכוח העולה מהמזרח. אנחנו בספק אם אלו יופיעו.

למאמר זה התפרסמו 13 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עם של הזויים 
    אין כסף אין כסף, 03-09-2023

    בוכים שאין כסף אבל יקנו רכב חדש במיליון תשלומים העיקר לקנות. פשוט הזויים רפי שכל עדר בבונים אפס תרבות ומודעות צרכנית.

    סגור תגובה

  • 2. אלפי מכוניות חונות במדבר מסביב אילת 
    למי זה שייך?, 03-09-2023

    שנוסעים דרומה אפשר לראות מגרשים ענקיים מלאים במכוניות חדשות שמעלות אבק ומתבשלות בשמש. למי זה שייך? אם השוק כל כך חזק, לא הגיוני שהסחורה תישאר בסוף המדבר. מוזר.

    סגור תגובה

  • 3. גם בחופש הגדול - שוק הרכב דוהר ללא מעצורים 
    DANY_TORONTO, 04-09-2023

    אשתי ואני גרים בטורונטו ואין לנו את הבעיות האלה.
    יש לה פוקוס 2006 - קנינו חדש. קניתי לינקולן ענק בן שנה 2007 עם 20,000 ק"מ בשנת 2008.
    זה עתה קנינו בנטלי משנת 1997 - אותו אני אקח ביום רביעי הבא.
    שילמנו במזומן עבור כל המכוניות הנ"ל. אנחנו לא מצטערים בכלל. בהתאם אנחנו גרים בבית ענק עם 3 גארג'ם וחניה לפנים ל-6 מכוניות !
    זה מוזר שאתם מתלוננים כאשר אתם מרוויחים. ההכנסה שלנו היא מפנסיות ומתיק מניות.
    הבן שלנו עובד בבוסטון ויש לו מאסטר בכימיה. הוא מטייל הרבה - עכשיו באוסטרליה ובקרוב הוא יקבל את הגרין קארד. בני מאשתי הקודמת הוא אזרח שוויצרי. יש לו דוקטורט וגר בז'נבה. יש לי 2 נכדות חכמות מאוד.

    סגור תגובה

  • 4. חניה 
    החונה, 04-09-2023

    שאנשים יקנו מה שבא להם אבל צריך לעשות פה כמו בחלקים גדולים מיפן. ניתן לקנות רכב רק אחרי שמראים שיש איפה להחנות אותו. או חניה פרטית או מנוי לחניון באזור או ששוכרים חניה משכן. זה יהפוך החניה למוצר נסחר ומסופק על ידי השוק. הצורה הזו שכולם חונים חינם ברחוב ועל המדרכות צריך לעבור מהעולם. עכשיו תתחיל מקהלת ה״אבל אין תחבורה ציבורית בשבת.״ לא שייך לעצם העניין. חשבו על זה קצת.

    סגור תגובה

  • 5. נועם 
    רכבים סיניים, 04-09-2023

    מחכה לראות איך נראה רכב סיני אחרי 5 שנים

    סגור תגובה

  • 6. לא מדויק  
    דידי, 04-09-2023

    רוב הרכבים הולכים לחברות ליסינג והשכרה
    השוק הפרטי רדום ואין עסקאות, אנשים לא קונים

    סגור תגובה

  • 7. תחבורה ציבורית 
    יצק, 04-09-2023

    מספר רכבים פרטיים ימשיך לגדול כל עוד תחבורה ציבורית לא אמינה,למשל קו 949 זה משחק רולטה ,אי אפשר לדעת עם נסיעה תצא לפועל לשעה שנקבעה.

    סגור תגובה

  • 8. עדר 
    קובה, 04-09-2023

    באמת שאותי זה לא מעניין. נוהג ברכב בן 23 ומרוצה.

    סגור תגובה

  • 9. תשובה לנועם, מגיב מספר 5 
    יאיר, 04-09-2023

    שתי עובדות:
    1. בגלגול הקודם של מכוניות סיניות בישראל, לפני שהתחיל שיגעון החשמלוקים, היצרנים הסיניים הצליחו להגיע ל"הישג" ה"מפואר" הבא:
    יותר מ-50% מהמכוניות הגיעו למצב של מכירה בתור ברזל תוך פחות מ-10 שנים מהיום שעלו על הכביש.
    2. כאשר מכונית BYD הגיעה עקב תאונה קשה למצב TOTAL LOSS ופריקו אותה, גילו שהגילוון בוצע אחרי חיבור חלקים, כלומר האזורים הנסתרים בכלל לא מוגנים מחלודה בניגוד לכל מכונית נורמלית של ימינו.

    סגור תגובה

  • 10. דלק מוטורס יבואן פח 
    גל, 04-09-2023

    מגיע לדלק מוטורס היבואן של מאזדה פורד ובמוו לקרוס יבואן של נוכלים שעובדים על אנשים בעיניים ראו הוזהרתם שלא לקנות מהם!

    סגור תגובה

  • 11. על מה אתם מדברים ? 
    דודי, 04-09-2023

    אולמות תצוגה ריקים מאדם אף אחד לא קונה מכוניות

    סגור תגובה

  • 12. 70 אחוז ליסינג 
    בר, 04-09-2023

    אנשים רגילים לא יכולים לקנות במחיר של 150 אלף וצפונה

    סגור תגובה

  • 13. היבואנים משחקים עם המספרים 
    שי, 04-09-2023

    רואים את מבצעי הרכב במועדנים הגדולים כמו חבר והוט שבשנה שעברה נתנו הנחה של 2000 שח בקושי והיום נותנים גם הנחות של מעל 10000 שח לדגמים מסויימים. בשורה התחתונה - בואו נראה כמה מכוניות יימסרו במשך כל שנת 2023 ואז תראו את הפגיעה שגרמו עליות המחירים ההזויות של היבואנים הטמעים.

    סגור תגובה

חזור למעלה