10 שנים אחרי שהושק מחדש באירופה, בבעלות מלאה של רנו, הגיעו דגמי דאצ'יה לישראל. מדובר במותג בסיסי שמוכר מכוניות במפרט פשוט ובמחירים זולים, כאשר הבסיס הטכנולוגי מגיע מרנו - והמטרה היא לשווק טכנולוגיות בסיסיות במטרה לשמור על אמינות גבוהה ולהימנע ממחלות ילדות.
דגמי דאצ'יה נמכרים ב-43 מדינות מלבד ישראל, וקצב המכירות הוא כמיליון מכוניות בשנה. היבואנית הישראלית, חברת "קרסו", לא מסרה צפי מכירות - אך הצהירה במפורש כי המכוניות ימכרו במחיר המחירון בלבד, ללא הנחות לציי רכב וללא מבצעים.
שיטת המכירה של דאצ'יה מזכירה מאוד את זו של "איקאה": הלקוחות בוחרים את המכונית ואת תוספות האבזור, רוכשים ביטוח (במחיר נמוך יחסית, דרך היבואנית), משלמים ויוצאים במקום עם המכונית החדשה. תהליך זהה לחלוטין ניתן לעשות גם דרך אתר האינטרנט של דאצ'יה, ולשלם מקדמה בגובה 2,000 שקלים.
יצוין כי רכבי דאצ'יה משתמשים אמנם בטכנולוגיות של רנו, ובמנועים החדשים של החברה הצרפתית - אך רמת ה
של רכבי דאצ'יה נמוכה מהמקובל כיום במכוניות חדשות.
הסנדרו היא מכונית הסופר מיני של דאצ'יה, אך היבואן בחר להביא אותה לישראל בגרסת ה- Stepway ולמצב אותה כרכב פנאי קטן. מהתרשמות ראשונית באולם התצוגה, הסנדרו היא מכונית מרווחת ושימושית למדי, עם תא מטען בינוני ומעלה ומושב אחורי שיכול לאכלס גם 3 כסאות בטיחות. תנוחת הישיבה בה יחסית גבוהה.
מנוע: 0.9 ליטר טורבו-בנזין, 90 כ"ס.
צריכת דלק (יצרן): 18.5 ק"מ לליטר.
אביזרים עיקריים: חישוקים קלים, 4 כריות אוויר, בקרת שיוט, מחשב דרך, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע הכוללת דיבורית בלוטות', מערכת ניווט, חיבורי USB+AUX ושליטה מההגה.
מחיר: 69,990 שקל.
תוספות: כל צבע שאינו לבן - 1,200 שקל; חבילה הכוללת מצלמת רוורס, חיישני רוורס, סטנד לטאבלט ורשת אלחוטית - 3,188 שקל; חבילה הכוללת וו גרירה, מקרר, גגון ומגיני בוץ - 3,860 שקל; אחריות מורחבת ל-5 שנים: 39 שקל לחודש, למשך 5 שנים.
מתחרות: סיאט איביזה, יונדאי i20, פורד פיאסטה, פיג'ו 208 - וגם משפחתיות קטנות וזולות כמו פיג'ו 301, שברולט סוניק סדאן, מיצובישי אטראז'.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
דאצ'יה סנדרו Stepwayהדאסטר הוא רכב פנאי, עם יכולות שטח לא מבוטלות בגרסת ה-4X4. מבחינת המימדים, הוא מקביל לסקודה יטי וסוזוקי קרוסאובר, פחות או יותר. המרווח לנוסעים טוב, ותא המטען גדול מאוד. דאצ'יה דאסטר ישווק עם מנועי בנזין (של רנו קליאו) או דיזל (של רנו פלואנס), כאשר הדיזל יגיע עם אופציה להנעה כפולה.
מנועים: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 125 כ"ס; 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס.
צריכת דלק (יצרן): בנזין - 15.8 ק"מ לליטר; דיזל 2X4 - 20.8 ק"מ לליטר; דיזל 4X4 - 19.2 ק"מ לליטר.
אביזרים עיקריים: גרסת Ambience - 4 כריות אוויר, 2 חלונות חשמל, מערכת שמע עם שליטה מההגה, דיבורית בלוטות' וחיבורים לנגני שמע; בנוסף, בגרסת Laureate - חישוקים מעוצבים, מחשב דרך, פנסי ערפל קדמיים, שלט רחוק לנעילה מרכזית; בנוסף, בגרסת Prestige - מסילות גג, חישוקים קלים, חבילת גימורים חיצוניים, הגה וידית הילוכים בציפוי עור, בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה הכוללת מסך מגע, מצלמת רוורס ומערכת ניווט.
מחירים:דאצ'יה דאסטר 1.2 בנזין 2X4 Ambience - החל מ-89,900 שקל
דאצ'יה דאסטר 1.2 בנזין 2X4 Laureate - החל מ-94,900 שקל
דאצ'יה דאסטר 1.2 בנזין 2X4 Prestige - החל מ-102,590 שקל
דאצ'יה דאסטר 1.5 דיזל 2X4 Laureate - החל מ-109,900 שקל
דאצ'יה דאסטר 1.5 דיזל 4X4 Laureate - החל מ-122,590 שקל
דאצ'יה דאסטר 1.5 דיזל 4X4 Prestige - החל מ-129,990 שקל
תוספות: כל צבע שאינו לבן / כחול נייבי - 1,200 שקל; חבילת טכנולוגיה משפחתית הכוללת מערכת שמע JBL, מצלמת רוורס, סטנד לטאבלט ורשת אלחוטית - 3,629 שקל; חבילת טכנולוגיה הכוללת מערכת מולטימדיה עם מצלמת רוורס, ניווט וחיישני רוורס - 4,099 שקל; חבילת סטיילינג הכוללת מסיטי רוח, מדרגות צד, סף דלת תא מטען, שטיחים מעוצבים ומשענת יד קדמית - 4,690 שקל; חבילת שטח הכוללת מיגון תחתון מלא, וו גרירה ומוטות גגון רוחביים - 6,250 שקל. אחריות מורחבת ל-5 שנים: 49 שקל לחודש, למשך 5 שנים.
מתחרות: סובארו XV, סוזוקי קרוסאובר, פיג'ו 2008, סקודה יטי.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
דאצ'יה דאסטרמדובר במיניוואן קומפקטי עם 7 מקומות ישיבה, שמזכיר מאוד את רנו לוגאן MCV ששווק אצלנו בעבר. המרווח בשורה השלישית פשוט מעולה ביחס לרכבים מסוגו. השורה השניה פחות מרווחת, אך מבנה הספסל מאפשר חיבור קל יחסית של 3 מושבי בטיחות. תא המטען, כמקובל, קטן יחסית כאשר כל המושבים בשימוש. במקרה הזה הפוטנציאל להצלחה גדול, שכן מדובר במיניוואן הזול בישראל - ובפער גדול מאוד מהמתחרים האוטומטיים.
מנועים: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס; 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 109 כ"ס.
צריכת דלק (יצרן): בנזין - 15.6 ק"מ לליטר; דיזל - 21.2 ק"מ לליטר.
אביזרים עיקריים: הגה וידית הילוכים בציפוי עור, 4 כריות אוויר, מחשב דרך, 4 חלונות חשמל, מערכת שמע.
מחירים: דאצ'יה לודג'י 1.2 בנזין - 99,990 שקל
דאצ'יה לודג'י 1.5 דיזל - 114,990 שקל
תוספות: כל צבע שאינו לבן / כחול נייבי - 1,200 שקל; חבילת משפחה הכוללת מערכת מולטימדיה, סטנד לטאבלט, חיישני חניה ורשת אלחוטית - 4,498 שקל; אחריות מורחבת ל-5 שנים: 49 שקל לחודש, למשך 5 שנים.
מתחרות: פולקסווגן קאדי וסיטרואן ברלינגו בגרסאות ה-7 מושבים, טויוטה ורסו, קיה קארנס, שברולט אורלנדו.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
דאצ'יה לודג'יגם כאן הפוטנציאל להצלחה גדול. הדוקר הוא טנדרון מסחרי, בסגנון רנו קנגו וסיטרואן ברלינגו. המנוע זהה לקנגו, והמחירים נמוכים משמעותית - כך שעבור ציי רכב יש כאן גם יתרון של שווי שימוש נמוך.
מנועים: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, 115 כ"ס; 1.5 ליטר טורבו-דיזל, 90 כ"ס.
צריכת דלק (יצרן): בנזין - 17.2 ק"מ לליטר; דיזל - 20.4 ק"מ לליטר.
אביזרים עיקריים: גרסת Ambience - 2 כריות אוויר,דלת הזזה אחת, מחשב דרך, 2 חלונות חשמל, מערכת שמע עם שליטה מההגה, חיבורי USB+AUX ודיבורית בלוטות'. בנוסף, בגרסת Laureate - מסילות גגון, דלת הזזה נוספת, 2 כריות אוויר נוספות.
מחירים:דאצ'יה דוקר 1.2 בנזין Ambience - החל מ-94,990 שקל.
דאצ'יה דוקר 1.5 דיזל Ambience - החל מ-107,990 שקל.
דאצ'יה דוקר 1.5 דיזל Laureate - החל מ-113,990 שקל.
תוספות: כל צבע שאינו לבן / כחול נייבי - 1,200 שקל; חבילת עבודה הכוללת משטח גומי לתא המטען, רשתות מתכת לחלונות האחוריים ומוטות גגון רוחביים - 2,950 שקל. אחריות מורחבת ל-5 שנים: 49 שקל לחודש, למשך 5 שנים.
מתחרות: רנו קנגו, סיטרואן ברלינגו, פיאט דובלו / קובו, פולקסווגן קאדי.
לעמוד הדגם בקטלוג iCar:
דאצ'יה דוקרלדגמי דאצ'יה בישראל -
דאצ'יה
למאמר זה התפרסמו 17 תגובות