דאצ'יה סנדרו הוצגה לראשונה בשנת 2008 ואלינו היא הגיעה רק בדור השני שלה, שהוצג ב-2012 ונחת כאן ב-2015. בתחילת החודש חשפה היצרנית הרומנית שבבעלות רנו פרטים ראשונים של הדור החדש והשלישי של דאצ'יה סנדרו, וכעת מתפרסמים הפרטים המלאים על משפחת הדגמים. מקרסו מוטורס, יבואנית דאצ'יה בישראל, נמסר כי הסנדרו החדשה תגיע לישראל במהלך החציון הראשון של 2021.
לעומת הדגם הנוכחי אורכה של הסנדרו החדשה עומד על 408.8 ס"מ (ארוכה ב-3.1 ס"מ), רוחבה עומד על 184.8 ס"מ (רחבה ב-11.5 ס"מ) וגובהה עומד על 149.9 ס"מ (נמוכה ב-2.4 ס"מ) בסיס הגלגלים עומד על 260.4 ס"מ (צמיחה של 1.5 ס"מ). תא המטען גדל ב-8 ליטרים והוא בנפח של 328 ליטרים כאשר גם נפח תאי האחסון בתוך הרכב גדל ב-2.5 ליטרים ועומד על 21 ליטרים.
הסטפווי מצידה מציגה אורך של 409.9 ס"מ (ארוכה בס"מ אחד), רוחבה עומד על 184.8 ס"מ (רחבה ב-8.7 ס"מ), גובהה עומד על 153.5 ס"מ (158.7 ס"מ עם מוטות הגג), מרווח הגחון הוא 17.4 (13.3 בסנדרו הרגילה וצמיחה של מילימטר בודד לעומת הדגם הנוכחי) ונפח תא המטען זהה וגם הוא צמח ב-8 ליטרים לעומת הדגם הנוכחי. בכל הגרסאות גדל בסיס הגלגלים בס"מ וחצי.
עיצוב הפנים של משפחת הסנדרו והלוגאן החדשה מציג גם הוא קפיצת מדרגה. איכות החומרים שופרה ונוסף דיפון בד בדלתות ובדשבורד. להגה עיצוב חדש עם פקדי שליטה על מחשב הדרך (3.5 אינץ') ובקרת השיוט, כשעל מערכת השמע אחראית הידית המוכרת שמאחורי ההגה.
בסנדרו סטפווי מוטות הגג ניתנים להזזה באמצעות מפתח ייעודי שנמצא בתוך תא הכפפות, לטובת הפיכתם לגגון עם כושר נשיאה של 80 ק"ג. גרסת הסטפווי מובדלת בעיצוב הפנים בתפירה וגימורים בצבע כתום.
הלוגאן הסדאנית משדרגת את תא הנוסעים עם מגשי אוכל ומחזיקי כוסות מתקפלים בגב המושבים הקדמיים הניתנים להארכה עד 7 ס"מ. נפח תא המטען גדל ב-18 ליטרים ועומד על 528 ליטרים מרשימים כאשר ניתן לפצלו לעד 4 איזורים. אורכה עומד על 439.9 ס"מ (ארוכה ב-5.3 ס"מ), רוחבה עומד על 184.8 ס"מ (רחבה ב-11.5 ס"מ), גובהה עומד על 150.1 ס"מ (נמוכה ב-1.6 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 264.9 (צמיחה של 1.5 ס"מ).
יחידות הנעה
משמעות נוספת לפלטפורמה החדשה היא שימוש בקו המנועים העדכני של הקונצרן. בדאצ'יה מציינים כי גם התנהגות הכביש שופרה בזכות סרן קדמי, מתלים חדשים, ותושבות מנוע חדשות, מה שתרם לשיפור בשיכוך ובהיגוי.
המנוע הבסיסי, כבעבר, יהיה עם 3 צילינדרים בנפח 1.0 ליטר בהספק של 65 כ"ס, והוא משודך לתיבה ידנית בעלת 5 הילוכים.
גרסתו המוגדשת בעלת הספק של 90 כ"ס משודכת לתיבה ידנית בעלת 6 הילוכים או לתיבה אוטומטית רציפה, שמחליפה את התיבה הרובוטית מהדגם הנוכחי.
אבזור ובטיחות
בגרסאות הכניסה לא יוצע מסך מולטימדיה ובמקומו ישנו מעמד ייעודי לטלפון הסלולרי המתחבר אל מערכת הרכב באמצעות אפליקציה יעודית - פתרון דומה לזה שהציעה רנו עם הטווינגו. בשאר הגרסאות יוצע מסך מולטימדיה מקורי בגודל 8 אינץ' (תוספת של אינץ' אחד) כולל קישוריות אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי וצמוד אליו מחזיק ייעודי לטלפון. בסמוך למעמדי הטלפון ישנו שקע USB במטרה לחסוך שימוש בכבלי טעינה ארוכים (ובמטרה לחסוך משטח טעינה אלחוטית). עוד נמצא כמה פריטים חדשים כגון בלם יד חשמלי, בקרת אקלים, חלון שמש, חיישני חנייה אחוריים וקדמיים, מצלמת רוורס, מושבים קדמיים מחוממים וחיישני גשם ותאורה.
חידוש משמעותי הוא תוספת מערכות בטיחות אקטיביות הכוללות התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (פעילה מ-7 ועד 170 קמ"ש) והתרעת רכב בשטח מת (פעילה מ-30 עד 140 קמ"ש). מערכת התרעת סטייה מנתיב לא בנמצא כך שהמשמעות היא שעדיין נפגוש את הסנדרו החדשה עם מערכת התרעה בהתקנה מקומית.
למאמר זה התפרסמו 6 תגובות