סקודה מתארגנת לקראת הכניסה לתוקף של תקן "יורו 6" לזיהום אוויר, ומכריזה על היצע המנועים החדש של הדגמים השונים. בנוסף, בשנה הקרובה יוטמעו בדגמי סקודה מערכות מולטימדיה חדשות, וישולבו גם מערכות בטיחות נוספות בדגמים הקיימים.
דור חדש לסקודה סופרב בשבועות הקרובים תתחיל סקודה את תהליך השקתה של הסופרב החדשה באירופה. הסופרב, שמוגדרת על ידי היצרנית כ"סקודה הטובה ביותר אי פעם", תתבסס על פלטפורמת ה-MQB של המשפחתיות מקבוצת פולקסווגן, ותציע מרווח פנימי אפילו גדול יותר מזה של קודמתה ותא מטען בנפח עצום של 625 ליטרים. הסופרב החדשה תגיע לישראל ברבעון האחרון של 2015.
גרסאות ספורטיביות לאוקטביה ולפאביה לקראת חודש יוני תושק באירופה גרסה מיוחדת לאוקטביה RS - תחת השם אוקטביה RS230, שמרמז על תוספת של 10 כוחות סוס לכדי 230 כ"ס בסך הכל. לראשונה אצל סקודה, תציע האוקטביה RS230 נעילת דיפרנציאל מבוקרת מחשב, ועם תאוצה של 6.7 שניות ל-100 קמ"ש היא תהיה האוקטביה המהירה ביותר אי פעם.
מהצד השני של המתרס, נחשפה לאחרונה גרסת "מונטה קרלו" לסקודה פאביה החדשה. מדובר במהדורה ספורטיבית של הפאביה 1.2 ליטר (110 כ"ס), שמוסיפה למפרט המוכר גם חישוקים בעיצוב ספורטיבי, מתלים מוקשחים, מראות מושחרות, מושבי ספורט, חלונות כהים וגג שמש פנוראמי. עדיין לא ידוע אם הפאביה בגרסת "מונטה קרלו" תגיע לישראל.
מנועים בתקן יורו 6 התקן האירופאי החדש לזיהום אוויר, היורו 6, נכנס בימים אלו לתוקף. הדגמים האחרונים של קונצרן פולקסווגן (הפאביה, הגולף ספורטסוואן, הפולו ועוד) כבר מצוידים במנועים שמותאמים לדרישות החדשות - ובהדרגה יוחלפו המנועים גם ביתר הדגמים.
מנוע ה-1.2 ליטר המוכר, שמשווק בדגמי היטי והאוקטביה עם הספק של 105 כ"ס, יקבל 5 כ"ס נוספים. מנוע ה-1.4 ליטר עם 122 כ"ס (ראפיד, יטי) ישודרג ל-125 כ"ס. בכל המקרים תשתפר גם צריכת הדלק של המנועים.
מערכות מולטימדיה עם סנכרון לסמארטפון סקודה פאביה החדשה הושקה לא מזמן בישראל עם מערכת מולטימדיה חדשה, שכוללת פונקציית "מירור לינק" המאפשרת סנכרון מלא של הסמארטפון עם המסך המובנה ברכב. כרגע הפונקציה הזו פעילה בישראל רק במכשירי HTC, אך בתוך זמן קצר היא תחל לפעול גם עם מכשירי אייפון ואנדרואיד.
מערכת דומה צפויה להשתלב גם בדגמי האוקטביה, הראפיד והיטי, ואילו בסופרב החדשה תהיה מערכת משוכללת יותר - הכוללת חיבור מובנה לאינטרנט.
מערכות בטיחות לסקודה ראפיד המשפחתיות הקטנות של סקודה, הראפיד והראפיד ספייסבק, מקבלות תוספת חשובה של מערכות בטיחות. בין היתר יהיה ניתן לקבל אותן עם מערכת לשמירת מרחק, התראת עייפות, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, הפעלה אוטומטית של אורות גבוהים ובקרת יציבות לנגרר. כל המערכות הן אופציונאליות, כך שלא ברור אם נזכה לפגוש בהן בישראל.
צפייה בתוכן דגמים, מנועים ואביזרים: החידושים של סקודה לשנה הקרובה
סקודה אוקטביה יורדת לשטח סקודה אוקטביה סקאוט, גרסת הסטיישן-פנאי שכרגע אינה משווקת בישראל, מקבלת תוספת של כפתור Off-Road. הלחצן שקיים גם בסקודה יטי מאפשר שליטה בחלוקת הכוח של מערכת ההנעה הכפולה, וכן מפעיל את המערכת לבקרת גלישה במדרון.
סקודה סיטיגו בעיצוב מעודכן המנועים של הסיטיגו הקטנה כבר מותאמים לתקן יורו 6, כך שכל מה שנשאר לסקודה לעשות זה לעדכן את העיצוב. בקרוב תוצע הסיטיגו עם אופציות חדשות לעיצוב פנים, גלגל הגה חדש וחישוקים בסגנונות שונים.