8 שנים לאחר שהוצג הדור הנוכחי של איסוזו די מקס, חושפת היצרנית היפנית את הדור החדש של
. כמו קודמו, גם הדי מקס ימשיך להיות מיוצר בתאילנד, שם הוא גם מככב במשך שנים בצמרת טבלת המכירות של השוק המקומי. מהיבואנית המקומית UMI נמסר כי "הדגם שהושק מיועד בשלב זה לתאילנד, ושונה מהדגם שצפוי להגיע לאירופה וישראל לקראת סוף 2020". הגרסה שתיועד לשוק האירופי צפויה לכלול ככל הנראה עדכונים מסוימים ליחידת ההנעה לטובת עמידה בתקני הזיהום, וכן מערכות בטיחות נוספות על אלו שיקבל השוק התאילנדי.
מבחינת הנראות, הדי מקס החדש מציג שינוי בולט לעומת קודמו. השבכה הקדמית גדלה ויחידות התאורה מלפנים קיבלו תאורת לד, כולל חתימה עיצובית נאה. קו מותניים מחודד ופסים בולטים על מכסה המנוע מסייעים ליצירת מראה קשוח, ואילו מאחור ישנה תאורת לד מפוצלת ופגוש מעודן מבעבר.
בתא הנוסעים ניתן לבחור מסך מולטימדיה בגודל 7 או 9 אינץ', אשר מציע בשני המקרים קישוריות Android Auto ו-Apple Car Play. סביבת הנהג כוללת חומרים איכותיים ודיפונים רכים, אך היצרנית היפנית מציינת כי לקוחות שיעדיפו עמידות גבוהה יוכלו לבחור בתא נוסעים פשוט יותר עם חומרים קשיחים.
ברשימת האבזור ניתן למצוא פריטים כמו בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, הנעה בשלט רחוק, חיישני חניה מלפנים ומאחור ומערכת לניטור רכב בשטח מת במראות הכוללת התרעה על תנועה חוצה מאחור. בלימת חירום אוטונומית ובקרת סטיה מנתיב לא כלולות במפרט, אך סביר להניח שישולבו בגרסאות האירופאיות.
בתא הנוסעים מתהדרת איסוזו במושב נהג חדש עם כוונון חשמלי ל-8 מצבים וחומרי ריפוד חדשים שנועדו לצמצם עייפות לאחר שעות נהיגה ארוכות. הגישה למושב האחורי קלה מבעבר הודות לקורה B שהוזזה לפנים וידית אחיזה חדשה שנוספה.
מימדי הרכב גדלו מעט ביחס לדור היוצא: האורך עומד על 526.5 ס"מ (תוספת של 5 ס"מ), הרוחב צמח בחצי ס"מ ל-187 ס"מ ואילו לבסיס הגלגלים נוספו 3 ס"מ ואורכו עומד כעת על 312.5 ס"מ. היצרנית מצהירה כי רוחב הארגז גדל גם כן, אך לא מפרטת את המידות החדשות.
המנועים שיוצעו דומים להיצע המוכר כיום, אך בוצעו שינויים קלים שיובילו לשיפור בצריכת הדלק - על חשבון הביצועים. מנוע הדיזל בנפח 1.9 ליטרים, שנמכר כיום בישראל, יציע הספק של 150 כ"ס ומומנט של 35.7 קג"מ - לעומת 162 כ"ס ו-36.7 קג"מ כיום. הוא יוצע עם תיבת 6 הילוכים אוטומטית, שעברה גם היא שיפורים לטובת הפחתת המשקל. בנוסף יוצע מנוע דיזל בנפח 3.0 ליטרים עם 190 כ"ס ו-45.9 קג"מ, אך בשלב זה הוא משודך לתיבה ידנית בלבד.
מערכת ההנעה הכפולה, שתוצע כאופציה, עברה הפחתת משקל משמעותית הודות לגל הינע חדש שכעת עשוי אלומיניום. הדיפרנציאל האחורי יציע נעילה אלקטרומגנטית וביצרנית מצהירים על זמני שילוב קצרים מבעבר של ההנעה הכפולה והילוך הכוח. כושר צליחת המים עלה מ-60 ל-80 סנטימטרים.
באיסוזו מדווחים גם על סדרת שיפורים שבוצעה בשלדה, במערכות המתלים, הבלמים וההיגוי, במטרה לשפר את נוחות הנסיעה ויציבות המרכב. זווית ההפניה של ההגה תהיה חדה יותר בדור החדש ותאפשר הקטנה של רדיוס הסיבוב.
לדגמי איסוזו בישראל -
איסוזו פורסם לראשונה ב- 13.10.19
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות