בתערוכת פרנקפורט הקרובה תחשוף מרצדס את הדור החדש של ה-GLE קופה, רכב הפנאי הגדול - שרק בתחילת השבוע נחתה בישראל הגרסה השגרתית שלו. ה-GLE קופה צפוי להצטרף אליו לאולמות התצוגה המקומיים ברבעון השני של השנה הבאה.
כמקובל בז'אנר הפנאי-קופה, העיצוב החיצוני מוחצן ובולט - אם כי מעט יותר אלגנטי בהשוואה לדור היוצא. מלפנים ישנו גריל קדמי מעוטר "יהלומים", וכמו בדגמי קופה אחרים של מרצדס גם כאן ישנו פס כרום לרוחב הגריל. השמשה הקדמית ממשיכה את מכסה המנוע בשיפוע מתון ומשיגה שיפור אווירודינאמי בהשוואה לדגם היוצא, ומאחור הגג משתפל בחדות ויוצר את מראה הקופה האופייני. לוחית הרישוי ממוקמת על הפגוש האחורי, בניגוד ל-GLE הרגיל שם היא נמצאת במרכז דלת תא המטען.
לגרסה הרגילה צמד פתחי מפלט ו"מיגון גחון" מדומה בגימור כרום, בעוד גרסאות ה-AMG הספורטיביות מציעות לא פחות מארבעה פתחי מפלט ודיפיוזר בעיצוב ספורטיבי. בנוסף ניתן למצוא ב-AMG מגוון של 6 חישוקים שונים במידות 20-22 אינץ' (הרגילה מציעה גם 19 אינץ') וכן גריל קדמי שונה עם פסים אנכיים (הרכב הלבן בצילומים).
הדור השני של מרצדס GLE קופה מציג גידול קל במימדים, עם צמיחה של 3.9 ס"מ לאורך ו-0.7 ס"מ לרוחב. בסיס הגלגלים גדל ב-2 ס"מ בהשוואה לדור היוצא, אך באופן לא שגרתי הוא קטן מזה של ה-GLE הרגיל בלא פחות מ-6 ס"מ. המטרה, על פי מרצדס, היא שיפור ביכולת הדינאמית וכן במראה הספורטיבי.
מבפנים ניתן למצוא את הקוקפיט המוכר של מרצדס. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ' מתחבר למסך מולטימדיה מרכזי בגודל זהה, ושניהם נשלטים בהפעלה קולית (MBUX) ומשני משטחי מגע הממוקמים על גלגל ההגה. מושבי ספורט יוצעו בכל הגרסאות.
מהבחינה הפרקטית מבטיחים במרצדס שיפור משמעותי ביחס לדור היוצא. מלבד הצמיחה בבסיס הגלגלים, גם פתחי הכניסה לרכב גדלו ותא הנוסעים אמור להתאים כעת ל-5 מבוגרים בנוחות. תאי האחסון בחלל הרכב גדלו לנפח כולל של 40 ליטרים. שדה הראיה שופר בכל המימדים והוגדל גם השטח של גג השמש הפנוראמי (אופציונלי).
נפח תא המטען עומד על 655 ליטרים, גידול של 5 ליטרים בלבד בהשוואה ל-GLE קופה היוצא, אך בקיפול של המושבים האחוריים (בחלוקה של 40:20:40) ניתן להגיע לנפח של 1790 ליטרים - 70 ליטרים יותר מהדור היוצא. רף ההעמסה הונמך ב-6 ס"מ.
היצע המנועים אשר יהיה זמין במועד השקת הרכב יכלול צמד מנועי טורבו-דיזל בנפח 3.0 ליטרים, שניהם עם 6 צילינדרים. המנוע הבסיסי יקבל את השם המנוע הבסיסי יקבל את השם 350d ויציע הספק מרבי של 272 כ"ס ומומנט של 61.2 קג"מ. הגרסה החזקה יותר (400d) מציעה הספק של 330 כ"ס ומומנט של 71.4 קג"מ.
גרסת ה-53AMG תהיה היחידה שתציע מנוע בנזין, לפחות בשלב הראשון. גם כאן מדובר במנוע בנפח 3.0 ליטרים, אך למגדש הטורבו הרגיל מתווסף כאן מגדש חשמלי הניזון ממערכת 48 וולט. ההספק המירבי עומד על 435 כ"ס, המומנט הוא 53 קג"מ והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.3 שניות בלבד, בדרך למהירות מרבית של 250 קמ"ש. לפרקי זמן קצרים ניתן יהיה לקבל תוספת כוח ממנוע עזר חשמלי, של 22 כ"ס ו-25.5 קג"מ.
לכל המנועים משודכת תיבת 9 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, המחלקת את הכוח בין הצירים בהתאם לתנאי הדרך - ומסוגלת להעביר עד 100% מהכוח לפנים או לאחור.
מתלי אוויר אופציונליים בשם E-Active body control יציעו מערך מצלמות הסורקות את הכביש ומעבירות מידע לטובת שינוי מידת הקשיחות של המתלים בהתאם לפני הכביש. בנוסף מציעים המתלים יכולת להרמת חלקו החיצוני של הרכב בפניה לשם צמצום זווית הגלגול.
לצפייה בכל דגמי מרצדס בישראל
למאמר זה התפרסמו 3 תגובות