כחלק ממתקפת דגמי הפנאי של וולוו, מציגה החברה השבדית-סינית רכב פנאי קטן חדש - וולוו XC40, שיתחרה באודי Q3, ב.מ.וו X1 ומרצדס GLA. בניגוד לסגנון השמרני משהו של וולוו, ה-XC40 יציג סגנון צעיר יותר, יאפשר בחירה במגוון רחב של שילובי צבעים ואפילו יאפשר יכולת מסוימת לנסיעה בשטח - הודות למרווח גחון מכובד של 21 ס"מ.
ה-XC40 מציג אורך דומה לזה של שלושת מתחריו הגרמניים - כ-442 ס"מ, אך הוא גדול מהם בכ-3-6 ס"מ במימד הרוחב עם 186 ס"מ וגם גבוה מכולם עם 165 ס"מ מכובדים. בסיס הגלגלים שלו גם כן גדול משמעותית, 270 ס"מ, מה שמאפשר לוולוו להבטיח מרווח פנימי טוב מאוד. נפח תא המטען עומד על 460 ליטרים.
היצע המנועים של וולוו XC40 יכלול בשלב הראשון צמד מנועי 2,000 סמ"ק. הראשון, טורבו-בנזין, יציע הספק של 250 כ"ס, מומנט של 35.5 קג"מ ותאוצה של 6.5 שניות ל-100 קמ"ש. השני, טורבו-דיזל, יציע 190 כ"ס עם מומנט של 40.8 קג"מ ותאוצה של 7.9 שניות ל-100 קמ"ש. שני המנועים ישודכו לתיבת הילוכים אוטומטית עם 8 יחסי העברה, ויזכו להנעה כפולה.
בהמשך הדרך יצטרפו מנועי 3 צילינדרים קטנים וחלשים יותר, עם אופציה להנעה קדמית, בדומה למנועים המוצעים ב-V40. גם גרסת פלאג-אין הייבריד צפויה להופיע בהמשך.
כמו בדגמים האחרונים של וולוו, גם ה-XC40 מציג את תא הנוסעים החדש של החברה, ובמרכזו מסך אנכי וענקי בגודל "9. בלוח המחוונים ישנו מסך וירטואלי נוסף, ואלו מהווים למעשה את פקדי השליטה העיקריים במערכות הרכב.
היצע מערכות הבטיחות, כצפוי, כולל את כל הקיים בארסנל של החברה השוודית. כסטנדרט כולל הדגם מערכות לבלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב וזיהוי תמרורים, ומוצעות גם מערכות לניטור רכב בשטח מת במראות, ניטור תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.
באופן מעניין, וולוו XC40 נחשף כמעט במקביל לתערוכת פרנקפורט - אך שלא במסגרת התערוכה. ההזמנות באירופה כבר נפתחו, ומהיבואנית "מאיר" נמסר כי הדגם צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של שנת 2018.
לדגמי וולוו בישראל -
וולוו פורסם לראשונה ב- 24.09.17
למאמר זה התפרסמו 1 תגובות