מעט כלי רכב זוכים להערצה ברמה של רכב השטח הקטן והאייקוני - סוזוקי ג'ימני. המקור להערצה: מבנה הנדסי שמותאם באופן משובח לשטח, משקל קל שמסייע בצליחת אתגרים ופשטות מכאנית מובהקת. ובכל זאת, 17 שנה הוא איתנו (טוב, עם הפסקות) בגרסה הזאת, וכ-45 שנה (!) - בשינויים לא דרמטיים מדי מאז הדור הראשון שהושק ב-1970. ובכן, הגיע הזמן להחליף את הג'ימני, ובסוזוקי מודים בכך, אבל האם אנחנו חוזים ברמז הראשון של המחליף?
לקראת תערוכת ז'נבה, שתיערך בחודש הבא (מארס 2015) חושפים בסוזוקי שני קונספטים, על האחד (סוזוקי IK-2) נדבר מיד, אבל המעניין יותר מבחינתנו עשוי להיות השני. שמו הוא סוזוקי IM-4 והוא נראה זעיר, קובייתי וקשוח, עם זווית נטישה מהחלומות של אנשי שטח אמיתיים… אנשי היצרן היפני מבהירים כי האותיות IM הן קיצור של Iconic Mini - כלומר, מיני אייקוני. הדבר מתאים לתאור אפשרי של סוזוקי ג'ימני, אבל גם שמנו לב שהאותיות האלה נמצאות בליבו של השם ג'ימני - Jimny. בשלב זה אנחנו לא יודעים הרבה על הקונספט, סוזוקי IM-4, אבל נראה שהעניינים בתחום השטח של סוזוקי מתחממים.
והאם זהו מחליף סוזוקי סוויפט? הקונספט השני שישיקו היפנים בשוויץ נקרא סוזוקי IK-2. כאן ראשי התיבות רומזות באלגנטיות ל"קומפקטית אידיאלית" (נכון, זה יוצא ב-C ולא ב-K…). האינטרנט אינו בטוח באשר לסוזוקי IK-2 ולמה הוא יהפוך. ההערכות הן שה-IK-2 יהיה מכונית ולא רכב שטח, אולי אחות קרובה לסוזוקי קרוסאובר, אבל עם הפנים לכביש. יש מי שרואה בה מחליפה של הסוויפט הקטנה, יש מי שלוקח אותה לכיוון תחרות בפורד פוקוס ואחיותיה, ויש מי שמעריך שמדובר בכלל במיקרוואן שייתחרה בהונדה ג'אז, ניסאן נוט או קיה סול.
שני רכבי הקונספט החדשים, סוזוקי IK-2 ו-IM-4, מיועדים לייצור, כך שהעניינים מתחממים. השארו עמנו לעדכונים נוספים.
לדגמי סוזוקי בישראל -
סוזוקי
למאמר זה התפרסמו 0 תגובות