דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבטיחו והתאכזבתם? זה הטווח האמיתי של המכונית החשמלית שלכם

Getting your Trinity Audio player ready...

 בקצרה:

  • טווח הנסיעה של מכונית חשמלית חשוב במיוחד לרוכשיה
  • בדיקה שהתבצעה הראתה כי הטווח האמיתי אינו דווקא הרשמי
  • ובאיזו מכונית אפשר לנסוע גם עם הסוללה מראה 0?

מגזין הצרכנות האמריקני Consumer Reports השווה את טווח הנסיעה הרשמי (זה המוצהר על ידי היצרניות) ב-22 מכוניות חשמליות מול זה המושג בפועל. ומרבית הדגמים שבחן משווקות בישראל, למרות שלהיטי המכירות אצלנו מבית BYD וג'ילי לא נסקרו שכן אינם משווקים בארה"ב.

בהמשך תוכלו לגלות את הנתונים המלאים בטבלאות המצורפות, אך כבר עכשיו אפשר להזכיר את המאכזבות הגדולות במבחן, ואת המפתיעות לטובה. בקבוצה הראשונה נמצאים בין היתר פורד F150 לייטנינג, לוסייד אייר וטסלה מודל S. בשניה והחיובית אפשר למצוא את כל דגמי מרצדס שנבחנו, שני דגמי ב.מ.וו ופורד מוסטנג מאך E.

וכיצד התבצע המבחן?  

מהירות: עורכי ההשוואה מבהירים כי הנסיעה במכוניות דימתה טיול ארוך ולא נהיגה עירונית. לכן המבחן בוצע בכבישים מהירים ובמהירות קבועה של כ-113 קמ"ש (70 מייל לשעה). שמירה על המהירות בוצעה באמצעות שתי מערכות. בקרת השיוט של המכונית ומכשיר GPS חיצוני. במקרים בהם התנועה הואטה לאורך זמן, בוטל המבחן והחל מחדש. במילים אחרות, במבחן זה גיבשו העורכים תנאים אופטימליים לתוצאת טווח מרבית.

מרחק הנסיעה: כל המכוניות נסעו עד שנעצרו לחלוטין וחזרו לעמדות הטעינה על גרר. המגזין מציין כי רוב המכוניות עצרו מרחק קצר אחרי שהוצגה סוללה ריקה ו'אפס טווח', אבל היו כמה שנסעו גם לאחר מכן. למשל ב.מ.וו ix שהמשיך לנסוע עוד 48 ק"מ לאחר שהסוללה התרוקנה לכאורה לגמרי. המרחק נבדק אגב על-ידי מד המרחק של הרכב ובאמצעות GPS חיצוני.

טמפרטורה פנימית: מערך בקרת האקלים הוא זללן אנרגיה ידוע - לא רק במכוניות חשמליות - ולכן נקבע המיזוג על 22 מעלות צלזיוס כשהמכונית הנבחנת עדיין בחניה, ומחוברת לעמדת הטעינה.

טמפרטורה חיצונית: גם הטמפרטורה החיצונית מאוד משפיעה על יכולות הסוללה, ולכן המבחנים השונים בוצעו בטמפרטורות שבין 21 ל-32 מעלות צלזיוס ובמזג אוויר בהיר.

צמיגים: הבוחנים דאגו להשתמש בצמיגים 'תקינים' והקפידו שלחץ האוויר יתאים לדרישות יצרן הרכב.

בלימה רגנרטיבית: כדי להשיג טווח נסיעה מרבי, בכל כלי הרכב נקבעה רמת החזר אנרגיה החזקה ביותר (שמאטה את הרכב בחוזקה בעת עזיבת דוושת התאוצה), ובמידה וקיים נבחר מצב 'חיסכון' בבורר מצבי הנהיגה.

דגמים: כפי שהוא נוהג לעשות בכל מבחן רכב וכדי לנטרל השפעה אפשרית של מפרסמים, גם כאן נרכשו כל המכוניות על-ידי המגזין. כולן צברו בין כ-3,000 ל-24 אלף ק"מ של נסיעה ומצבן המכני היה ראוי.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה