דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הבטיחו לחשמל את כל המסילות עד 2025? לא יקרה לפני 2027

Getting your Trinity Audio player ready...

מרבית עובדי semi לא חזרו וחשמול הרכבות יתעכב: כמו רבים מנציגי החברות הבינלאומיות, גם עובדי החברה האחראית על חשמול רכבת ישראל, semi הספרדית, שבו לארצם. ועד עתה, חודשיים לתוך המלחמה, מספר צוותים מצומצם של עובדי החברה שב ארצה אך לא כולם. עבור הרכבת זה מספיק, כך מתברר, להודיע על דחיית מועד היעד המתוכנן לסיום חשמול כל מסילות הרכבת בישראל בשנתיים. מ-2025 ל-2027.

רכבת חשמלית על גשר 10, הקו המהיר לירושלים

וזו אינו הפרויקט היחיד שנתקע ברכבת בשל המלחמה. גם העבודות על מסילת 431 והמסילה המזרחית נערכות כעת בעצלתיים, מה שיוביל כנראה לדחיית סיומם שכן לדברי הרכבת, רבים מהעובדים בפרויקט מגויסים כעת למילואים.

זה המקום להזכיר כי כאשר פורסם המכרז לחשמול המסילות ב-2013, הובטח כי הפרויקט יסתיים תוך שבע שנים (ב-2020). אלא שחברת semi שזכתה במכרז ב-2015, החלה לעבוד בפועל רק שלוש שנים אחר כך בשל עתירות שונות כנגד זכייתה במכרז, שעיכבו את תחילת העבודות.

מאידך, ראוי לזכור כי תקופת הקורונה 'העניקה' לרכבת ישראל הזדמנות פז - שגם נוצלה - להאיץ פרויקטים עקב הפעילות הדלילה ותוך כדי סגירת קווים משמעותית שפגעה קשות בשירות לנוסעים. פרק זמן זה, כך האמינו ברכבת, ינטרל את העיכוב ויאפשר לפתוח את כל הקווים כחשמליים תוך כשנתיים לכל היותר.

עד כה חושמלו המסילות מאשקלון עד הרצליה, מסילת טבעת השרון, המסילה בין אשקלון לבנימינה. בנוסף החשמול הונח במסילת הרצליה-ירושלים.

מרכבת ישראל נמסר: ״פרויקט החשמול מבוצע על כ-1,000 ק"מ מסילה ומאתגר בשל הצורך בעבודה על מסילות פעילות, המשרתות גם רכבות נוסעים ומטענים בשירות פעיל. לכן זמן העבודה עליו ארוך ביחס לפרויקטים אחרים בשל חלונות הזמן המצומצמים יחסית להרכבת מערכות החשמול. כמו בכל פרויקט, ברכבת ישראל ובכלל, יש השפעה למצב הבטחוני על תהליך הביצוע״.

למאמר זה התפרסמו 14 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה