בקצרה:
- סיטרואן חושפת קונספט למוטורהום חדש
- עם עיצוב אייקוני, על בסיס ג'אמפי דיזל
- ייצור סדרתי? אפשר רק לקוות שבקרוב
לסיום החופש: סיטרואן חשפה בתערוכת הקראוונים בדיסלדורף, גרמניה, קונספט ייחודי למוטורהום בעיצוב השואב השראה מהטייפ H - הדגם המסחרי המפורסם ביותר של היצרנית הצרפתית שהוצג ב-1947. על העיצוב הייחודי חתום פלמיניו ברטוני, מי שהיה אחראי ביצרנית הצרפתית גם על עיצוב הטרקסיון אוונט המהפכנית, הדה-שבו האלמותית וה-DS הפנטסטית.
את הבסיס לקונספט מעניק הג'אמפי המסחרי-מודרני עם חרטום שונה והחלפת חלקי המרכב בגימור פסים בדומה לגרסת המקור. מערכת ההנעה בו היא לא על בסיס ה-e-ג'אמפי החשמלי, אלא דווקא טורבו-דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר (177 כ"ס), תיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית. מערכת גריפ קונטרול מאפשרת התאמה של מערכת ההנעה והאלקטרוניקה לנסיעה בשטח קל (חול, כורכר, שלג).
תנאי שירות: חלל הפנים הוסב לאכלוס מכשירים שונים כמקובל במוטורהומים. אוהל גג נפתח חשמלית מאפשר מיטה זוגית, עם מיטה נוספת לאחר קיפול המושב האחורי. המושבים הקדמיים ניתנים לסיבוב ב-180 מעלות לאחור, עם שולחן נפתח ביניהם לבין הספסל האחורי.
צידו השמאלי של הרכב מצויד בתאי אחסון שונים, בעוד המטבח כולל צמד כיריים, כיור ומקרר. בשונה מהמקובל בקטגוריה יש גישה למטבח גם מחלקו השמאלי של הרכב באמצעות דלת צד.
מה אנחנו חושבים: דגמי מוטורהום זוכים בשנים האחרונות לביקושים יוצאי דופן והסיבות לכך (קורונה, עלויות, מיתון) מוכרות היטב. וזה בא לידי ביטוי בכך שמלבד פולקסווגן ומרצדס, גם יצרניות נוספות כמו רנו ופורד מציעות דגמים אלו.
במפתיע, סיטרואן שזוכה לפופולריות אדירה בקטגוריית המסחריות, עדיין לא משווקת גרסה דומה באולם התצוגה שלה. הקונספט שחשפה כעת מביא גישה חדשה ומרעננת כשהוא משלב מראה אייקוני עם בסיס מודרני ותנאי שירות משובחים למטיילים. עכשיו צריך רק לקוות שהוא גם יגיע לייצור סדרתי.
פורסם לראשונה ב- 28.08.23
למאמר זה התפרסמו 11 תגובות