דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הודלף לרשת: קיה EV5 הוצג בסין, מחליף עתידי לספורטאז'

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • קיה חשפה בסין רכב שלישי בסדרה החשמלית
  • יהיה גדול במעט מהספורטאז' המוכר
  • עדיין לא ברור מתי יגיע לישראל

הסיני של קיה: רגע לפני החשיפה הרשמית בתערוכת הרכב של צ'נגדו, פרסם משרד התעשיה הסיני את אישורי התקינה של קיה EV5, כולל תמונות ראשונות ומפרט חלקי. הבשורה המפתיעה - קיה תשתמש לראשונה בסוללות LFP מתוצרת BYD, אותן סוללות המותקנות גם בטסלה מודל Y.

עם זאת, על פי דיווחים שפורסמו בסין, הסוללות של BYD צפויות לשמש את קיה בעיקר בשוק המקומי, כאשר לשווקי המערב עשויה היצרנית להשתמש בסוללות אחרות.

ה-EV5 יתבסס על פלטפורמת ה-E-GMP של הקונצרן, פלטפורמה יעודית לרכבים חשמליים. הוא מציג מימדים גדולים במעט מאלו של קיה ספורטאז' עם אורך של 461.5 ס"מ (10+ ס"מ), רוחב של 187.5 ס"מ (1+), גובה של 171.5 ס"מ (6.5+) ובסיס גלגלים של 275 ס"מ (7+). המשקל העצמי של הרכב עומד על 1,870 ק"ג - כבד בכ-350 ק"ג מספורטאז' בסיסי.

העיצוב החיצוני דומה מאוד לזה של דגם הקונספט שנחשף מוקדם יותר השנה, וגם לאח הגדול EV9, עם חזית אנכית וסבכה קדמית אטומה, יחידות תאורה צרות וידיות דלתות נשלפות. בניגוד לדגם הקונספט, שצויד בחישוקי "21, הדגם הסופי צפוי להציע חישוקים בקוטר "18 או "19.

מה עוד צריך לדעת: ה-EV5 יוצע עם מנוע חשמלי אחורי, המחובר לגלגלים הסמוכים לו המפיק 218 כ"ס ו-31.6 קג"מ ומאפשר מהירות מירבית של 185 קמ"ש. כמו בדגמים המוכרים שמתבססים על פלטפורמת ה-E-GMP, גם כאן צפויה היצרנית להשתמש במתח עבודה של 800 וולט, מה שיאפשר קצב טעינה אולטרה-מהיר של 350 קילוואט.

קיבולת הסוללות לשוק הסיני טרם פורסמה, אך מדיווחי עבר עולה כי קיה צפויה להשתמש בסוללות 82 קוט"ש לשווקי הייצוא, עם טווח נסיעה מירבי של כ-600 ק"מ. בהמשך צפויה להצטרף להיצע גם גרסת הנעה כפולה עם צמד מנועים וביצועים משופרים.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה